|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har lite problem med min nyligen inköppta bil. Den motar lite när jag gasar inte alltid men nästan. Känns som den är orkeslös. bilen har gått nästan 22.000 mil men i kanon skick inga missljud i motorn. Min fråga då. vad kan detta vara? Har hört att flera haft liknande problem men inte fått höra lösningen. Har funderingar på luftmängdmätare eller en dålig spridare. Tacksamm för hjälp | |
| kanske kass katalysator? Dvs innanmätet delar sig och sätter stopp i avgasröret... hissa upp och banka på kat'en och hör om det skramlar om den. | |
| Jo kan det ju va men då borde det blivit kassa värden på besiktningen besiktades i veckan toppen värden. Men ska kolla tackar | |
|
menar du att den tappar i varv en kort stund innan den varvar upp när du trycker på gasen? Kolla bensin filtret och pumpen. Lars |
|
| Nej det skulle kunna gämföras med att den inte går på alla cylindrar eller liknande. Det kan alltså hålla sig igenom alla växlarna men oftast är det bara på 1an o genom halva 2an sen släpper det. O sen kan det återkomma vid nedväxling o kraftigt gaspådrag. Lättar jag på gasen känns det som den drar bättre än vid fullt gas på drag. Fast jag har köpt av handlare så jag ska åka dit på måndag o säga till han o fixa det. Märkte det redan vid provkörningen o han lovade o fixa till det. Men man vet aldrig han har svårt o få tummarna ur så jag kanske åker på o göra det själv. är beroende av den till jobbet Men verkligen tacksamm för försla o ideér | |
| Ingen som varit med om liknande fel? | |
|
Låter som om din koppling har gett upp, eller som om det har läckt olja på den. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Har samma bekymmer med min 525 IX som jeppe har med sin så det vore kanon med en lösning på detta problem. | |
| vad har koppling med motorns gång o göra? jag ser att motor inte varvar upp som den ska. | |
|
Ah, missförstod dig lite. Sorry. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.