|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Wrath: Han har 235 /40-18 på dem, och d e äkta Hamann som är nersvarvade 3mm. Erneland: Den va allt annat än fin... jimpa |
|
|
AlpinaJimpa: Okej tack för all information , fin som fan är den där , och det lilla man såg av din Alpina så såg den inte heller så dum ut ;) /Mvh Göran |
|
|
Bara vi får ihop dom innan sommaren får du se bägge två live om du ska på några BMW-träffar.:) Åk till Gävle-träffen, bästa helgen på året! jimpa |
|
|
Jimpa: Ska dra ner en säng till garaget till dig så kan du bo där tills den är klar.... |
|
|
JA!! D vore jävla fint d! Ska vi inte ha en dubbelsäng där då? Du har fan jobb kvar du å!! jimpa |
|
|
AlpinaJimpa: Självklart ska jag fara på Gävleträffen , bor ju i Umeå så dit far jag mer än gärna men jag tror inte jag orkar fara nå längre svängar.... när brukar den vara ? /Mvh Göran |
|
|
Det är den 28e juni. Vi är nog en 10-15 bilar härifrån Ånge som åker ner. Du borde höra av dig när det närmar sig, så kan du följa med i våran karavan. Vi brukar göra en helhelg av det. Vi har hyrt alla stugor på en liten camping, så det kanske finns platser åt ett gäng ume-lappar också!:) jimpa |
|
|
Hej Har en norsk på jobbet(äldre herre) som har en precis sån. Samt en vråltrimmad 750. En man med mycke pengar å intresse på rätt saker. Jobbet= Cola-Cola. MVH Ronny BMW Såklart |
|
|
Menar du att han har en B7a? Och i såna fall vill jag gärna ha lite mer info om du kan fixa. Färg, stripes? osv osv. jimpa |
|
|
Alpina Jimpa: jo fan det skulle man gjort ! hör av mig längre fram ! /Mvh Göran |
|
|
Det tycker jag ni ska göra. jimpa |
|
Erneland |
AlpinaJimpa>> Om du säger att den inte var fin .. så är det säkert så .. tråkigt på en så fulländad bil... funderar på att skaffa en sån i en inte allt för snar framtid.. antingen det eller så turbomatar jag en gammal 3.0:a Coupé .. den vackraste bilen BMW har gjort! Tills dess får man dra runt i sin BMW 2002 Turboreplika ;) ST4Dim |
|
Tycker absolut att du ska köpa dig en B7a, men hitta ett bra exemplar. Bättre att betala lite mer än att chansa på ett förstört ex, d vinner du på i längden tror jag. Min va fin när jag köpte den men har ändå kostat mig massor. I o f s är den snart så gott som ny, å d tror jag att jag får tillbaka i slutänden.. Finns inte alltför många. jimpa |
|
|
Jag satt och bläddrade i gamla tidningar härom kvällen och fann rubriken "ALPINAS bestialiska B7:or" på omslaget till AUTOMOBIL nr 1 från 1987. Ett 13 sidigt reportage om personen, produktionen och produkterna ALPINA B7 Turbo och B7 Turbo coupé. En svensk registrerad E28, MXT 469, finns med i reportaget. Vem har den nu? Hälsn. Göran |
|
|
Hej Göran ! Det är samma bil som testades i det "berömda" Teknikens värld testet och den bilen står fortfarande skriven på samma ägare (Taflin) Hälsningar Ando |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.