AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.874

Svart Alpina B7?

Sida 2 av 3
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
The Sentinel:

Mjaa, nu vet jag inte vad det har att göra med att man bor i söder men en sak underlättar när man ska diskutera bilar och bilars skick: Att vi pratar om samma bil!

Den E12 som du fortfarande pratar om är inte den jag kommenterade uttycket "ett as" om..så den varken kan eller vill jag ge ett utlåtande om om skicket.

Den bil som funnits i Sölvesborg var en B7 E28.

Alpinajimpa:

Jag förstår dig till fullo att du reagerade negativt när du såg bilen på riktigt efter en lång resa och han hade sagt att den var i "toppskick".
Jag anser också att bilen inte var i bra skick o att mycket inte överensstämde med original längre. Bara en sådan sak som att bilen fick 18" Hartge och inte Alpina. Jag minns att jag kommenterade detta när han berättade att han köpt hjulen till bilen.
Men trots allt så har jag sett bilar i mycket sämre skick och då vet jag inte vad man ska kalla dem om denna hamnar i facket "ett as".. ;o)

Jaja, nog tjötat om detta. Såg din B7:a på hemsidan och den verkar vara fin.
Till Alpinajimpa !
Har du bilder på din pärla så man kan få se ??

Billy B-10
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Finns några halvtaskiga bilder på vår hemsida, men d ska bli bättre bara jag får ut den igen. Den e i ruskigt fint skick enligt mig + att den blev totalrenoverad maskinellt förra vintern, nu ska det bara uppgraderas något.

sidan: beemer.mine.nu

jimpa
Alpinajimpa:
Den ser mycket fin ut ....

Billy B-10
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ja, det är ett bra exemplar.Bästa jag sett hittills.:)

jimpa
Th
302
The Sentinel
E91 320i Touring -07
Alpinajimpa:

Den ser riktigt fin ut .
Vilken lack har du använt dig av på blocket ?
Ska nämligen själv fräscha upp ett block i vår.

Mr.Nullzwei :

Börjar förstå att det är två olika bilar vi pratar om nu ,
inte konstigt det blivit lite knasigt .

Det genomsnittliga skicket på en bil är kraftigt bättre
här uppe , troligen på grund av avsaknaden av vägsalt .
En normal "svenssonvårdad" bil är rostfri här.
Har sett en massa bilar i söder som skulle vara fina
men visat sig vara riktiga rost-renoveringsobjekt.
(vilket den "B7 Turbo" e12:a jag nämnt var)

///M vh. Niklas

BMWCS #3633
BMWCS Sektion Nord
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Det var ingen speciell färg jag använde, tog bara en svart som pallar rejält med värme. Övriga detaljer såsom alla turborör och insug mm är lackade i bilens diamantsvarta färg med klarlack.

jimpa
Dev var från sölvesborg, en polare till mig som sålde den.

Länk
obs,den var riktigt mörk mörk mörk grön, men såg svart ut i annonsen

Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Malachit om jag inte minns fel.. Med reservation för stavningen..=)

jimpa
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
AlpinaJimpa:

Det stämmer, det var den färgen på bilen.
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Bara för jämförelsen skull, min bil (på länken under) är malachit grün metallic. Dock har en kompis en m535 -87, i samma färg, och den är lite mörkare, dvs, nästan svart på håll.. (med samma färgkod).

///air, BMW Club Finland #2150
MSN: luften@hotmail.com

325:an -> Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
AlpinaJimpa:

Länk

Vet du vad fälgarna heter som Andreas har på sin M535i ? tänkte om ni var polare eller nånting ? Annars var hela bilen så jäkla fräsch !

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
glömde fråga om det var 17" eller 18"....

/Mvh Göran
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ja, d e en polare härifrån Ånge som numer bor i Götet. D e 18 tums Hamann som han hade på en E-23a förut men som passar nå grymt bra på E-28an. Den där bilen blir riktigt vass i år.. Nylackad in i minsta detalj och en riktigt potent maskin. Se vår hemsida för fler bilder på den. beemer.mine.nu.

jimpa
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
AlpinaJimpa:

aha okej ser "exakt" ut som Rondell 72 som europadelar säljer !
Länk

nån som kan se nån skillnad ? enda jag vet att Hamann är ju kvalite´ men dom har ju veckans ockerpriser också...

vet du kanske vad han ha för däckdimension ? ;)

/Mvh Göran
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Oops. såg att Jimpa var här så jag kan hälsa från Fahlström att vi måste ha en ha en garagekväll snart nu och komma igång med våra bilar. Har alldeles nyss varit där och testat lite med trattarna på 02:an
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Låter bra d Wiklund! Dags att börja få ut vagnarna nu, kliar i gasfoten!
Wrath: Kan inte säga på rak arm vad han har för dimension, men jag kan kolla upp det så fort jag bara kan. Men jag vet att han fick svarva ner något för att få plats på E-28an. Bra blev d.

jimpa
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
AlpinaJimpa:

Schysst , vore kul att veta , är i valet och kvalet om jag ska köpa Ac Schnitzer "copy" eller Rondell 72 till min pärla även valet och kvalet gällande dimensioner så som bredd och höjd !

Visst är Rondell 72 snuskigt lika ändå ? är ju typ 1 miljard billigare nä Hamann , dom där fälgarna lär väl kosta en 15-20 ?

/Mvh Göran
Erneland
En vän till mig som skaffade e28 B7 turbo förra året var å provkörde den (B7:an i Sölvesborg).. han tycker inte att det var mer ös i den än hans 360-370 hästars .. men den var fin..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.