|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Bmwdrivernr1 |
Jag kommer ihåg att för något år sedan så såg jag en annons på en svart Alpina B7 turbo,det var en e28a som hade 18"hartge fälgar,den var trimmad till 450hk tror jag!!!Är det nån som vet vilken bil jag menar.Jag hade hoppats på att någon hade några bilder på den??? |
|
Tyvärr vet jag inget om den, men dra mig ett par giraffer vilken dj*vla fet bil det var !! Vore kul om nån som sagt hade bilder på den... |
|
|
Inte jag heller, men det finns bilder på en annan fin gammal goding, dock e23a Länk Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Nu blev jag oxå nyfiken, min e oxå svart, d skulle va kul att se hur den ser ut med 18 tummare. Vet att det fanns en svart i Gävle förut men jag vet inte var den tog vägen. Gärna mer info om ni har. jimpa |
|
|
Jag är nästan 100 % säker på att han som skulle sälja den då var från Sölvesborg, minns att det stod så i annonsen. Den hade en del M5 delar, bromsar bland annat. |
|
Bmwdrivernr1 |
Wald.....Det stämmer som du säger!!! Fan finns det ingen som vet någe om denna?? |
| Bmwdrivernr1 >> Sugen på att köpa den? | |
Bmwdrivernr1 |
Man är alltid sugen:) jag kommer ihåg att han begärde 95000:- för den!!!!! |
|
Jag va å tittade på en B7a i Sölvesborg för 3-4 år sen, men den va grön, hade oxå M5-bromsar. Kanske samma bil som blivit omlackad?? Hur som helst, det va ett riktigt as, bara sjöng i lådan, laddtrycksstyrningen hängde i motorrummet. Den hade även 18 tums Hartge. Cool bil som gick skapligt, men som sagt, ett riktigt as va d. Han begärde 100000 för den då. Satt i bilen 90 mil i ett sträck för killen lovade att den va i kanonskick. Surt sa räven... jimpa |
|
Bmwdrivernr1 |
AlpinaJimpa.....det är nog samma,jag är inte helt 100% säker på att den är svart,har bara sett den på bild.Så var den mörkgrön så ser den nog svart ut på bild!!!Jasså så det var ett lik??? |
|
Den gröna var en e12:a med 16" Hartge .... Inte en originalpryl kvar och reggad som en -75:as 525:a med turbo .... som sagt , rent slöseri med tid. Frågar man mig så är jag väldigt tveksam över att det överhuvud taget var en äkta alpina någonsin . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
Bmwdrivernr1 |
Ok,då kan det inte vara samma för den jag menar var en e28a. |
|
Den som "The Sentinel" nämner är nog den som höll till i Västerås, jätteful grön färg. Troligen inte samma som Alpinajimpa provade, den låter som den vi jagar efter med undantag att den såg väldigt svart ut i annonsen. Kul att höra att den var ett as, så man inte behöver ha ångest för att man inte köpte den då ;-) |
|
Bmwdrivernr1 |
Varför ska det vara så jävla svårt att få tag på en fräsch sådan:( |
|
Inta alls svårt att få tag på en fräsch, det är bara att slanta. Få tag på en fräsch billigt, det är svårt (läs omöjligt). |
|
| "Inte alls" ska det förstås vara :) | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Wald och Alpinajimpa: Jag känner mycket väl till den Alpina B7 som ni pratar om då jag har varit arbetskamrat till den dåvarande ägaren. Han importerade bilen från någon ort utanför München av en turk som hade en till B7:a som dock var i kanonskick med ett enda undantag och som säljaren noga visade för min fd arbetskamrat: Innerbelysningen var utbytt mot någon form av 50-60 tals jänkarbelysning, otroligt! Bilen vi pratar om annonserades ut vid ett flertal tillfällen i tyska annonstidningar med fallande pris för att till slut vara till salu med dålig motor. Min gamla arb.kamrat fick den hemskickad med lastbil och hade väl planer på att modifiera/trimma bilen och kom en bit på vägen då han tröttnade och bestämde sig för att sälja. Bland annat sattes en större laddluftskylare och 18" hjulen på. Jag vet att den, under någon provkörningsrunda av någon spekulant, råkade ut för växellådshaveri vilket gjorde att en ny fick jagas tag i och monteras. Tycker dock, trots att jag är ett originalfreak, att beskrivningen "ett as" är lite väl starkt. Är dessutom förvånad att han använt ordet "kanonskick" till dig "Alpinajimpa". Minns inte riktigt vart bilen hamnade men har för mig att det var i övre delen av Sverige. |
|
Var också spekulant på denna bil..... Känns skönt att man inte köpte den , ska man ha en B-7 turbo så ska den vara helt original och i kanonskick. Fast då får man ju betala också........... Billy B-10 |
|
Bmwdrivernr1 |
Ja det är ju sant som ni säger. |
|
Då kan vi va överens om att d e samma bil. "As" är kanske magstarkt, men en bil med mkt fel grejer, mkt som e trasigt, å en låda som e på väg upp genom golvet, då har jag lätt för att kalla den dålig.. Tror d va killen som provade den efter mig som fick va med om den pinsamma grejen att rasa lådan. Tror jag inte e så roligt som spekulant.. Jag kanske reagerade starkt för att jag fick sitta i bilen 180 mil i sträck för att briljera på Gävleträffen och fara hem utan, för den va absolut inte värd 100000:-! Tror den såldes för 70 000 nånting till Uppsala-trakten. Sen har jag inte hört nåt om den. jimpa |
|
|
Den gröna "alpina B7 e12" (läs 525 Turbo) som jag nämnt var en av de som var på gävleträffen ... såg den vara tillsalu för ca55k före och ca 35 efter . Den bilen har nog haft ett par olika ägare under 2002 och den hade "tappat" Hartgefälgarna på bilderna från gävle . På bilder från en tidigare ägare så har jag sett vad jag kallar kraftig rost och spalt-rost + inte en enda del som verkat vara original Alpina . Säkert ett par stackare som köpt den i tron om att den varit en Alpina och sedan upptäckt motsatsen . As är nära verkligheten enligt mig , kanske inte enligt någon som bor i söder . --- rostfritt ska det va . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.