AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
309

Lite glapp minsann

Har lite problem med små vibbar kring 90kmh .... så jag kollade alla bussningar i framvagnen..

Kommer precis från garaget tog loss länkarmsbussningarna, hur fina som helst. Ryckte slet o bankade bände på det mesta ... allt ser jättebra ut inga glapp ( förmodligen bytt nån gång ).

Kom sen på att jag har ett litet styrglapp, det + en lite dålig framvagnsintällning det skulle ju kunna orsaka vibbar.
Kollade upp styrglappet. känns som det är snäckan som behöver ställas.

MEN OJ varfan är snäckan på V8 E34 ?? sitter den som på bilar med sexor? Den är alltså under allt skit .. ABS pryl o annat??

Hur kommer man åt att ställa ? Behöver man demontera allt?

Tacksam för svar, då jag tänkt montera ihop imorrn o köra på månag igen.

MVH Philip
Förresten länkarmsbussningarna rörde sig kanske 2 mm im man ryckte i fjäderbenet fram och tillbaka...

Är det normalt? Kan bussningen bli mjuk och dålig utan att man kan se ngt fel på den?
Har den ju nere på båda sidor nu... kanske lika bra att dra ur dem.

Vad har ni för erfarenheter med dem? Var köper man nya mest prisvärda? BMW original?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hej!

Jag har samma problem med min bil har skrivit ett inlägg om detta..

Håll koll på den här tråden:

Länk

hoppas vi kommer på vad som är fel på våra bilar.
Jo jag har läst om ditt problem... mitt är dock inte alls så allvarligt. Mer irriterande bara.

Ska testa att ställa Styrsnäckan OM jag hittar den under allt i motorrummet, och sen byta länkarmsbussningarna för säkerhets skull.

Ska jobba på mitt så återkommer jag med info om vad som hände.
Har nu bytt bussningar, kan konstatera att det inte hjälpte nämnvärt.

Det är nog bromsskivorna som spökar, nya ska inhandlas snarast. Efter mekningen med bussningarna kom meddelande upp på chek kontrollen, Brakelining -- antar att det är broms beläggen som vill bytas?!?!

Vad gäller styrglappet kan jag konstatera att det nog inte är så lätt att göra själv. Kanske inte behövs heller ifs.

Skulle gärna vilja veta om ngn gjort en inställning av snäckan på en V8 bil på BMW, vad tar de för ett sådant ingrepp??
Japp kan idag konstatera att det inte var det minsta fel på bilen.

Har lagt ett antal 1000 lappar i onödan + massa tid och huvudvärk på detta.

Det visade sig att alla TRE uppsättningar däck jag har till bilen var dåligt balanserade.

Styrglapp ok
4 hjulsinställning
Nya bussningar
Nya skivor och belägg
Däck

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.