AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.924

Z3 Roadster, monteringssats Hardtop?

AT
56
ATG
528iA Touring-98
BMW C1 Executive-02
Hej,

Har köpt en beg hardtop till kärran!.

Märkte dock att fästena för bakre fästet på hardtoppen ej exsisterade på min Z3M roadster.

Är det någon i forumet med en Z3:a som eftermonterat dessa
fästen för att kunna använda hardtoppen?.

Och vad kostar dom?.

Tacksam för svar.

MVH ATG

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
ATG:
Tror att BMW tar runt 7-10k för att hardtopförbereda.

P.S. Du har ett obesvarat mail vars svar jag är nyfiken på :)

__
Länk
AT
56
ATG
528iA Touring-98
BMW C1 Executive-02
Hej Wolv,

Jag har skickat ett till dig nu med lite info och svar varför jag dröjt med att besvara ditt mail, Ursäkta!.

Fasen 7-10K för att montera in lite järnskrot, jaja pengarna har ju rullat fint nu sista månaden så varför inte lite till He He :(

Har trots allt skruvat en hel del i mina dagar så det borde kanske gå och köpa satsen och montera själv !?, men det kanske inte blir mycket billigare?.

Kanske någon annan vet för jag kan ju inte vara den först med detta "problem".

MVH ATG

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
ATG: Tittade själv på hardtop när jag hade min Z3'a (2.8), då skulle min närmaste auktoriserade BMW-verkstad ha ca 4.000 kr för hardtopförberedelse. 7-10.000 kr måste vara i överkant, oavsett vem som gör det...

roadZter
AT
56
ATG
528iA Touring-98
BMW C1 Executive-02
DanneZeta,

Jag ringde till min närmaste BMW åf och dom velade ha 5015:- för bara delarna !!!?.

Vilken firma velade göra jobb inkl arbete för ca 4000:-.
(eller missförstod jag dig, var det bara "jobbet"?).

MVH ATG

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
ATG: Priset avsåg både material och arbete (år 2001). Asplunds Bil här i Borås lämnade muntlig prisuppgift, dessvärre är dom inte auktoriserad BMW-åf eller verkstad längre... Det är bara att ringa runt och hoppas att någon verkstad kan göra det lika bra fast till ett lägre pris.

roadZter
ma
91
maobse
520dT -15
Hej!

Hur ser fästena till hard-topen ut? Finns det nå´n bild på dessa någonstans?

Jag har något som jag kan tänka mig är fästen för en hard-top, men är inte säker.

/Matte
Li
22
Lifferado
Z3 1,8 -97
Jeg er også interesert i å vite hvordan festene for hardtoppen ser ut! Er det noen som kan forklare dette?
Litt dumt å bestille time for hardtopforberedelse når man allerede kanskje har!!!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
BMW Solna tog nästan 3k för att montera fästena för vindskyddet på M'en + ca 1600 för skyddet i sig, så det låter inte så konstigt med 7-10k totalt om materialet kostar 5k.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Då det börjar bli aktuellt att vinterkonvertera 2,8an så plockar jag upp denna gamla tråd.

Att fästena för ht blir en kul historia på uppåt 10k har jag förstått, men själva ht, har någon en susning om priset på en beg sådan och om det är möjligt att hitta någon, eller måste man gå till BMW i Solna och slänga fram 30k??

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
På bytbil.se fanns det någon firma som försökte sälja sin för 10.000 för inte så många månader sedan.

/PG
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
HT för 12-15' kr har jag tidigare sett i annonser. Det kan vara svårt att få rätt färg bara, i värsta fall tillkommer några lappar för en omlackning också...

roadZter
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hittade faktiskt en här på bmwpower för 9,5k (tror jag att det var), men så var det det här med färgen, har ingen jättelust att ta fram de gamla målarkunskaperna...

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Mao sist du målade var det med pensel :-))

/PG
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Näee, så illa är det inte, men den finishen som en SAAB modell renoveringsobjekt fick stämmer inte riktigt överens med vad jag önskar se på min Bimmer.

Nu är kanske inte Jänkarna allt för bra på lack heller, så det är ju inte direkt toppfinish på Z'orna men men...

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Kan bara hålla med om att måla kräver lite erfarenhet.
Har komplett utrustning men varje gång jag har målat har det antingen runnit eller blivit flammigt.

Jag har dock två gamla Audi 80or som jag tänkte öva på...

Jag har faktiskt köpt bättringsfärg i färgbutik till Zätan.
1dl (minimum) kostade ca 120:-
Mycket billigare än att köpa ett lackbättringsstift från BMW.

Mvh
PG

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
På Jönköpingsträffen fick vi en kanonbra demonstration av BMW i Värnamo på en hardtopp. Där fick vi upplysning att monteringssatsen inkl montering skulle kosta 6-7.000:- Hur beslagen ser ut det har jag foto på - om någon är intresserad.

Mer känd som "Han som la ut Z-cyklistens flyer på internet"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.