|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket kan det kosta att byta kopling? Antar att det inte är något man ger sig på hemma i garaget eller... | |
imenhoteb |
jo i garaget hemma!!! varför inte? billigare men jobbigare. |
| Inga problem med ett kopplingsbyte i garaget under förutsättning att man har kunnandet och bra verktyg,bytte koppling i min bil nyligen... | |
|
OK Då är ju nästa fråga vad ska man ha för koppling? Någon som vet vad man hannar på i runda svängar, om man låter en verkstad göra jobbet (typ BMW). |
|
|
Tody ,du kan ju kolla med tex bmw om dom har nåt paketpris.Annars kostar väl kopplingssattsen 1500-2000-:.Jobbet att byta koppling är ganska omfattande arbete o är du inte en van hemmaskruvare ska du inte ge dig på detta.Det viktigaste du måste ha är en rejäl domkraft o pålitliga pallbockar bilen kan alltid lagas men det är inte lika lätt o fixa till dig. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Det är inget akut, men det börjar närma sig. Så jag får kolla runt lite på olika verkstäder... |
|
|
Vi har en A6 2,6 quatro inne för kopplingbyte. Kostnad:12000:-!!! Som jämförelse så kostar ett kopplingsbyte på en M5 e39 endast 8500:- //Marin |
|
|
Till VW Passat -93 tar Din Bil 8.800 kr :) Men en kille fixar det + materialkostnad 1750 kr = Summa 2500 kr. Så man kom billigt undan!!! Skillnaden mellan BMW och VW är, motorn måste vridas lite, v-lådan vrickas ur, startmotorn ta ut, batteri också då den står i vägen och lite annat sk*t... Men på BMW behöver man bara ta ner v-lådan. Sen byta, sen upp igen.(På min E30 iaf) |
|
| Ringde BMW idag å kolla pris på kopplingsbyte på min 328:a å de skulle gå på 5500kr... | |
|
Ringde BMW idag å kolla pris på kopplingsbyte på min 318is -90 å de skulle gå på 3800kr... Endast material original 1.600 kr. Och de tar väl 1100 kr/timme så :D |
|
| Ska man köra på orginal koppling eller sattsa på något annat? | |
|
Om motorn är original så räcker det med original koppling,men om du funderar på att trimma typ turbo så hade jag nog satsat på kraftigare grejer. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.