|
|
|
|---|---|
|
HUR MONTERAR JAG ETT SPORTLUFTFILTER I EN M3 DET SITTER JU EN LUFTMÄTARE PÅ SLANGEN RESP. EN LUFTSLANG IFRÅN LUFTBOXEN. NÅGON SOM VET??? | |
|
Tjena fick du ingen instruktion med filtret vad jag vet så måste du ha Ett stort filter och ett litet till vevhusventilationen..Men du ska inte behöva ta bort någon luftmätare ..jag ska ut garaget nu och kolla .. Mvh:Adde Får man ta alla skit när de går snett, Ska man ha äran när det går bra |
|
|
Tjena. Du kopplar ju in filtret efter LFM:en. Caps lock? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| ett tips staga upp de ordentligt låt inte LMF:en hänga i något fattigt buntband eller dyligt då den är nästan lika känslig som ett rått ägg typ om den slår i fjädertornet kan du hälsa hem om du har otur o den kostar många tusenlappar. | |
| LFM:en menar jag o glöm imte avskärma de ordentligt från motorns värme annars har du bara ett coolt läte med effektförlust som följd | |
| tack för alla sjusta svar!!! men vad är det för slang som kommer från burken??? | |
| Delito Hur gick det??? ska det vara ett stort resp. ett litet filter??? | |
|
Slangen som går TILL original luftburk är till luftpumpen för avgasreningen. Du ser den om du tittar ner på Vänster sida om motorn, längst fram. Pumpen suger filtrerad luft ifrån orig-burken för att sedan skicka in luften i toppen(grenröret) innan motorn nått tillräcklig temperatur för att rena själv. Gör bara så här: Ta bort original luftrenare(burk) Ta en bit lämpligt rostfritt rör, ca 28-30 mm, valfri längd. Sätt fast röret i slangen som går till luftpumpen. Sätt sedan fast ett LITET filter på röret. Sätt sedan dit det koniska open-air filtret efter Luftmassemätaren. Klart! |
|
| Estorilmongo, Tack för rådet!!! | |
|
Någon som har bilder att visa??? Ska själv montera sånt snart. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
vart får man tag på såna små filter? vad händer om man inte skulle sätta dit ett litet filter på den slangen? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
| På pipercross hemsida hittar du filter!!! både stora som små!!! | |
| Köp K&N filter, dom klart bästa. Inte hela världen om det inte sitter ett litet filter på den "lille" men å andra sidan så blir ju luften i den lilla slangen filtrerad i originalboxen så varför inte fortsätta att filtrera den.....? | |
|
Fortfarande ingen som har bilder på detta så man ser hur det ser ut??? Någon som har en uppfattning om det ger fler hästar eller bara ser och låter bättre? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3mpower jag har skickat bilder till din mail.De kommer inte att ge några mer hästar men de kanske kommer att låta lite bättre. Får man ta alla skit när de går snett, Ska man ha äran när det går bra |
|
| Skicka bilder till mig med. | |
|
Delito: Skicka även till mig med! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.