|
|
|
|---|---|
| Där bulten till silentblocket kommer ut ur karossen så finns en plåtsarg som är ca 10 mm hög. är det meningen att inre hylsan av silentblocket ska gå in i den? det sitter nämligen någon som jag TROR är en del av det gamla silentblocket där, som slutar i jämnhöjd med "sargen". Är tveksam till om man ska försöka få bort metallbiten som fyller upp hylsan eftersom den verkar sitta ganska stumt där och det kanske är så att det är en del som ska sitta kvar där?? | |
|
Du har säkert läst mektipset, om inte så kanske där står nåt som kan hjälpa dig. Lycka till T.F |
|
| stod inget om det i mek.tipset..men det har löst sig ändå... | |
|
ett litet tips vid demonteringen av de gamla blocken: ...jag tog gassvetsen och värmde "hylsan" som blocket sitter i, då smälte det yttersta gummilagret som bussningen är inkaplad i och den trillade ur nästan av sig själv efter ca 20 sekunder. Som vanligt gäller dock att man måste vara försiktig och se efter var bränsleledningar o.dyl är dragna innan man härjar alltför vilt med svetslågan... |
|
rsarits |
Jag tyckte det var trevligt att ha lite rostskydd kvar efter bytet, det var därför jag sågade ur mina block. Det är jag som skrivit mektipset för E28 Micke |
| Ingen fara med rostskyddet. Inuti såg mina "hållare" ut som nya även efteråt med en fin svartlackerad yta. Givetvis ska man ju inte elda med öppen låga direkt på metallen, utan bara värma den "tillräckligt" så att det yttersta gummilagret släpper. Fungerade även med värmepistol, något som jag testade på den andra sidan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.