|
|
|
|---|---|
|
Hejsan på er! Som ni kanske märkte så var det, det mest underliga vädret igår. Iallafall i Sthlm. På morgonen var det lite mulet, men snön som hade fallit dagen innan var iallafall borta. Men så helt plötsligt från ingenstans, vid ungefär elva tiden så blir det SNÖSTORM! Det snöade ju så mycket att man inte såg mer än 10 meter framför sig. Det slutade iallafall att snöa vid omkring 1-tiden. Då hade det fallit rätt mycket snö och ca 3-4cm snö låg överallt. Vad händer? Jo förstår ni... Jag och en kompis åkte iväg för att käka lunch när det snöade (nästan som värst). Då möter man helt plötsligt SALTBILEN!!!!!!! Och sedan möter man en lastbil som VÄLLER ut grus och sand på vägarna!!! Vägarna var (åter igen) brun-slaskiga med salt, sand och grus... HURRA, vad glad man blir. Nu undrar jag så här... VAD SJUTTON tänker vägverket med??? (Om det nu e dem som beordrar salt, sand och grusbilarna att förstöra både bilar och vägar). Kunde de inte ha kollat på väderprognosen innan? För att kl 2 så kom solen fram och all snö smälte på 1½ timme. Jahapp... Då var det bara att vänta på att de sopar upp vägarna IGEN! Snacka om onödig arbetskraft och slöseri på resurser... Saken var ju den att vägarna var relativt varma och snön smälte när den föll ned på den. Även om det var halt på sina håll och kanter så är det ju bara att köra lite lugnare. Kan inte förstå hur de kan vara så jäkla snabba med att skicka ut salt och grusbilarna??? De är ju ofantligt sega med att sopa upp skiten igen! Här ute i Åkersberga har de inte ens börjat att sopa. Men i Täby "hade" de iallafall sopat, men de kommer ju få sopa där igen eftersom de har grusat ned vägarna så fint igen. Ni får ursäkta mig lite, men jag blir så jäkla FÖRBANNAD när folk inte tänker. Man vill ju nästan inte ha en fin bil alls om de ska hålla på att salta vägar i April. Tänk om det börjar snöa i Maj (det har hänt) och då är de säkert framme med Natrium-Kloriden igen! =( USCH! Det borde fasiken vara förbjudet med sand, grus och salt på vägar... Och det bör vara förbjudet med dubbdäck också! (Som i tyskland). Jaja det var väl det jag hade att säga. Känns lite bättre att man har avreagerat sig lite. Ha det bra dag! (Även om vädet är helt sjuk!) Mvh Tobbe | |
|
som vi sa tidigare alla borde nog kräva en omlack från vägverket varje år , :) Tobias hur går det med filmen förresten ? fick du filmen från 330 ? original skick Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
vi slapp saltbilen här uppe iaf.. i sandviken, 18 mil norr om sthlm.. dom hade kanske inte resurser.. nåja..skönt iaf.. men trist me alt jefla grus som ligger.. skomt väder iaf.. hehe |
|
|
Tobias 320i-94: Har e-postat frågan om/när de kommer att ta bort gruset från vägarna i stockholms området med omhejd. Detta var ca:2-3veckor sen inget svar än så länge hmmmmm. Tobias skulle du inte käka middag i Torsdag bland alla andra bmw ägare? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Med tanke på ett gammalt inlägg så gillar inte Tobias snö:DDD Och andra sidan så träter han för dom inte snöröjer :))) ///MVH Hasso Länk |
| Det är f.ö. kommunen som ansvarar för väghållningen i städerna, som i sin tur lägger ut det på entrepenad... | |
|
ahlstedt: hmmm det är kanske därför jag inte har fått svar....men om man tänke ett steg till så är det inte Stockholm stad som lägger ut det på entrepenad så var/är det i alla fall med snöröjningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.