|
|
|
|---|---|
|
Jag har varit med om att bilen stannar när man bromsar bilen till stilla stående, har hänt ett par tre gånger sen ett år tillbaka. Inte mycket att bråka kan tyckas, men nått fel e det ju. Om inte annat så kanske det blir värre med tiden. Kan det vara nån kolv i ventilpaketet som kärvar? Nån som har upplevt samma problem? Häftig motor,häftiga priser...!!! | |
Mattan |
Mmm, precis samma fast på en V---o.Den hade visserligen gått 45000 mil,men den blev helt bra igen efter en burk Wynns för aut.lådor. Efter 50-100 mil, ut me oljan och i med ny frisk.Den går bra fortfarande,62000 mil senare. |
|
Nu e det ju så att jag har bytt till den bästa oljan man kan ha då jag har rivit ventilpaketet och bytt plast kulorna, i höstas. så den kan det inte vara nått fel på. Nån som har fler teoerier? Nivån på oljan , kan den spela in i problemet?Inte för att jag tror att det skulle vara det , men det e ju lättast att kolla. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Lådan står ju helt still vid stillastående bil så därför sker all slirning i momentomvandlaren. Detta gör det oväsentligt vilken växel som ligger ilagd. En automat lägger ju aldrig själv i 'N'-läget. Därför om jag spekulerar skulle jag tro att orsaken till att motorn stannar är antingen; 1) Momentomvandlaren går tungt av någon anledning 2) Tomgångs-systemet på motorn fungerar ej korrekt Mvh Björn |
|
|
Håller med balmgren. Vad är Wynns för aut.lådor? Någon form av packbox/orings renoverare på burk eller? Jag skulle vilja testa något sådant på min låda som kan bete sig lite underligt ibland. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
Mattan |
Wynns gör lite olika sorters tillsatser till oljor. Det finns då en för aut.lådor. Ventilpaket som hänger sig eller packboxar-packningar som blir lite hårda-osmidiga av tidens tand kan då få ett nytt! liv av en burk Wynns!! Finns hos Mekonomen mfl. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.