|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag har använt sökfunktionen men har inte hittat nått bra svar jag ska sätta dit en kopparpackning på min m20 tic och ladda lite mer jag vill inte o-ringa kopparpackningen är tjockare för att sänka kompet men håller kopparpackningen tätt, jag har beställt hem lim till packning från persåkers speedshop men det är ju onödigt jobb att sätta dit den om den ändå kommer att läcka komp är det någon här som kör med kopparpackning utan att ha o-ringat MVH Magnus | |
|
Jag har en kopparpackning till min motor.. B21ET... Har bestämt mig för att inte köra med den i år pga. att folk säger att kompet kommer inte läcka men ska man använda bilen utanför strippen.. till vardagskörning och annat så är det väldans stor risk för att den kommer att läcka både olja och vatten... Vet inte hur det är med din motor men på volvomotorn så är inte oljeläckage att leka med... Då tappar man trycket å får köpa ny motor... Hur långt räcker originalpackningen då??? Mitt tips är att du tar och gröper ur toppen lite... sänker kompet på det sättet istället... Vad har du för insprutning? För det är väl spikningar som tar topp packningen... dvs om man kör under 1,8bar eller nått sånt.. Men upp te runt 1,5bar borde väl originalpacknningen hålla om du har tillräkligt med bränsle... //Robin Lever livet 201m åt gången. www.karlstadracing.nu |
|
|
Vad är det för lim du köpt? Jag körde koppar ifjol men det gick inte bra. Ska ha koppar i år igen men ska undvika alla felen från förra gången. Limmen jag lärt mig ska funka är Hylomar och Loctite 99. |
|
|
>Qvirre. Varför vill du inte O-ringa blocket? Jag kan inte komma på någon som har gjort det och inte fått ett bra resultat. Med kopparpackning har man hört ganska delade meningar om..... Jag skulle inte vilja prova det för att sedan upptäcka att det inte funkade. Det smidigaste sättet: O-ringa blocket använd orginal topppackning, svarva ner kolvarna om du nu måste sänka kompet i motorn. Inget krångel, och man vet att det kommer att funka. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Instämmer med Bonje. Den lösningen har jag använt på ca 10 motorer, och det funkar perfekt en bra bit över 600 hk. | |
|
tjena insprutet jag använder är autronic smc bilen är en 325 ix d.v.s 4wd och jag det är för bökigt att ta ur motorn hade det vart en vanlig rwd så hade det ju inte varit så mycket jobb det måste ju gå att köra med koppar packningen då om det inte läcker komp jag har fått ett tips att lägga silicon runt vattenkanalerna så ska det hålla tätt limmet jag tog hem hette nått med eabach eller nått sånt gult var det med en pensel i hatten (orkar inte att gå ut i garaget och titta) :) men han på persåkers speedshop sa att det var det limmet han sålde mest och att det funkade bra det måste funka på nått sätt utan att o-ringa har ju gjort jobbet nu att fixa lim och packning några fler tips...... MVH Magnus |
|
| Om du inte vill ha mer än typ 300-350 hk så klarar du dig med en Elringpackning av standardtyp utan o-ring skulle jag tro. Eller så tar du och lägger en orginalpackning på varje sida om kopparpackningen. Så hade jag på en bil förut, och det funkade bra med 400 hk. | |
|
tjena låter ju bra att lägga en topppackning på var sida om kopparpackningen men blir inte kompen lite väl låg då vet inte hur tjock en orginalpackning är men den bör väl ligga på 1-1.5mm och kopparpackningen är ju 3mm då blir det ju 1.5+1.5+3=6mm blir inte det lite väl låg komp eller det kunde ju var värt ett försök men topppackningarna är ju rätt dyra och jag misstänker att bilen kommer vara helt död innan turbo laddar och blir då svårkörd slipa ur toppen kan ju funka med men det blir nog svårt att få det bra så det blir rätt komp i alla cylindrarna. fräsa ur spår till o-ringarna i toppen eller är den för mjuk? hade tänkt att sikta på 1.5bar/ 400hk få se om det går det börjar kännas som att jag får nog svarva ner kolvarna ändå i slutändan men tanken var ju att kunna återställa bilen i orginalskick lätt. |
|
| Min kopparpackning var 2mm och den var lite trött utan ladd. Det ätr ingen lösning jag rekommderar. | |
|
tjena jag testar med kopparpackningen och ser hur det går det är väl upp till limmet om det håller tätt tror jag och om det inte funkar så får man väl svarva av kolvarna lite. någon som vet vad jag kommer få för komp med 3mm kopparpackning och en ny oplanad topp har ju 8,8 i komp med orginal packning MVH Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.