AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
543

vilken kattersättre?

ska köpa kattersättare men vet inte riktigt vilken, har funderat på köhler eller supersprint. jag har supersprints bakre sportdämpare. är mest ute efter ett grymt ljud.
Vad jag har hört så är alla som köpt Köhlers katersättare mycket nöjda.

Så det borde väl vara ett bra alternativ.

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Men Köhlers katersättare ÄR ju av märket Supersprint.....
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Köhler gör väl sina katersättare själv...?

/Edvard
BMW CS # 4503
Precis, Köhlers är väl egen tillverkade vad jag har fattat det som..

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
NEJ, Köhler gör INGA avgasystem själv. Kat-ersättarna är av märket Supersprint. Nu ska ni få höra nåt annat roligt som tidigare fått mig att tvivla på Köhler.
Beställde ett Kat-ers.system av herr Köhler. Han SADE att dom gjorde dom själva. MEN, sen fick jag reda på att dom är gjorda utav SS.(INTE dom Tyska elitförband som härjade under andra världskriget....) Supersprint alltså. Okej, mig spelade det ingen roll, Kat-ersättarna är ju fina iaf, MEN så tänkte jag att jag beställer väl resten av systemet ifrån Köhler också, han sa ju att han(dom) gjorde slutsystemen själva också.....
Sen kom det ett paket hemlevererat som det stod SIMONS!!!!!! på(bläää), och första tanken var ju att han tagit nån gammal Simons-kartong o packat ett annat system i, men gissa vad som låg i lådan.....? Jo ett slibbigt SIMONS-system..... Sålt till mig av självaste Herr Köhler. Dubbla burkar på högkant??? ihopsatta med ett stålband..... Tjena, jag ringde tillbaka postens utkörare och han fick med sig ett Simons-system tillbaka till postkonteret.
Annars så är ju Köhler RUGGIGT duktig, men ibland undrar man ju om ha´n haschar eller nåt..... K.
Annars kan man ju montera race-kattar istället för att ta bort kattarna helt. Dock något dyrare.....
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Är du riktigt säker på din sak?

När jag granskade min katersättare så kan den omöjligtvis varit ett SS.

Förresten, hur skulle det gå ihop om Köhler sålde SS katersättare för billigare peng än vad jag tror andra köper in dem för?

/Edvard
BMW CS # 4503
Tjena Bumper.... Japp, jag är helt säker. SS:s katersättare är ju inte så jäkla dyra på andra ställen. Men Köhler kan ju ha börjat med andra grejor nu, men då när jag köpte så sa han att han/dom hade tillverkat dom själv/a, men det var Supersprint´s.
Tråkigt med din gamla M3:a, har du köpt nått nytt roligt? K.
Stog det SuperSprint på kattersättarna eller?
Köpte M3-kattersättare till en 325a + andra rör och det verkade vara "noname", alltså att Köhler gjort dem....?

Mvh
Patrik
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Jag köpte ett slutsystem av honom för ett par år sen till min 325:a han sa att han hade ett"rostfritt specialslutsystem". Det var ju ett helt jäkla vanligt billigt simons....
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare Kimmo.

Nopes, har ingen bil på G, men fick en idé idag. Får se om jag köper nåt kul... =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.