|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kan ha helt fel men när jag forskat kring fenomenet med vibrationer kring 90 km/h på internet har jag kommit över en företeelse som kallades Shimmy. Som jag förstod det, har inte brytt mig om den diskussionen på över ett år nu, så fanns det mängder av olika förslag till vad det kunde vara men att ingen direkt hade kommit på en fool-proof-lösning. Då verkade det som om vissa bilar helt enkelt hade denna shimmy och det var inte så mycket mer med det.... Jag har lärt mig leva med det. /Martin If everybody knows, it's only cos it shows. |
|
|
Har löst problemet ,jag mätte fälgcentrummet sen tejpade jag med silvertejp på bilencentumet till det var LITE MER en centrumet var på fälgen.Där efter tar man ner bilen till däckfirman och ber dom balansera däcket PÅ bilen ,så blir axel+bromsskivan, fälg ,mm balancerat .har ni problem efter det så är det bussningar nästa sak att kålla mvh uffe |
|
|
Hej igen Mugge Bytte allt möjligt på min bil. Det visade sig dock vara så att alla tre uppsättningar däck jag haft på och testat var dåligt balanserade !! Helt otroligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.