|
|
|
|---|---|
|
E inne på att chippa min bil, Men efter att ha hört me lite folk så tycker dom att man kanske inte ska göra d om man har automatlåda... nån här som kan lite om sånt här?? e de "ofarligt" att chippa den eller?? mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
|
Jag ser ingen anledning till att det skulle vara "farligare" att chippa en bil med automatlåda än en med manuell låda...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kan tänka mig att resonemanget grundar sig i att vissa turbobilars automatlådor inte klarar det ökade vridmomentet när de chippas om! Med tanke på den lilla effekt-/vridmomentsökning du får i en sugmotor, bör det inte vara några problem. På nya bilar med automatlåda kan det kanske vara annorlunda, då elektroniken i automatlådan och motorn oftast samverkar för att få bra växlingar. Om man chippar om en sådan bil, finns det kanske risk för att man stör detta samspel..... Mvh |
|
|
Hej! Jag har en sedan 2 år chippad 325ci -93 automat med sportluftfilter och sportavgassystem. Bilen går alldeles utmärkt och är märkbart snabbare. Bara att rekommendera. Frågor, kontakta gärna mig på o.l.g@telia.com |
|
|
Enda problemet är att om du höjer varvskyddet och kör på det fasta lägena på lådan och drar den till tex 7000rpm (org 6500rpm) så kommer nödprogrammet i lådan hoppa in och bara på på högsta växeln. Men det är bara att rycka säkringen en liten stund så nollställs det. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.