|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar en vanlig service c:a på 730 e38:an byta olja +filter + tändstift gör jag själv . kan vara kul att veta vad BMW tar och icke aktoriserad tar. Vad drar era 730 e38 per mil blandad? Hel försäkring är denna bilen dyrare än andra modeller typ 3serien eller 5serien? samma motor Jag är nämligen ruskigt sugen på en sån, så övertyga mig! En viktig detalj hur högt är bagage utrymmet i cm ska nämligen ha in en liten rullstol till min son. | |
| service ska väl ligga runt 6-7000kr hos bmw, min drar runt litern/mil blandad. 7 an e dyrare o försäkra då den klassas fortfarande som stöldbegärlig lyxbil, hos vissa f bolag allafall. bagaget vet jag faktist inte om man får in en rullstol, hm tycker själv inte att det e speviellt högt men mitt bagage förstörs oxå lite pga basbygge. | |
|
Tack för svaret men kan inte du kolla på din bil hur högt det är från mattan upp till kanten? som du förstår är det helt avgörande för mig. |
|
| hej, ja jag kan kolla upp det, men varför inte köpa en touring? kollade lite på min igår kan nog bli jobbigt att få ner rullstolen men åtekommer om exakta mått . Mvh /soki | |
|
mthor - en ihopfällbar fullstor vuxenrullstol går in utan några problem alls. Mvh Björn |
|
|
Det är 50.5 cm från mattan upp till undersidan i bakluckan. Var nere och mätte nu på morn. Min M62/Step 740/E38 drar neråt 1.15 på långkörningar, ca 1.50 blandat och har varit uppe i 2.12 vintertid med mycket kortkörningar i stadstrafik. Allt mätt med den mycket noggranna OBC'n. Fast mitt körsätt är INTE opmimerat för låg förbrukning på något vis, se min siffror snarare som maxförbrukning. Har ingen realistisk uppfattning om hur mycket mindre en 730 drar men lite mindre borde det ju vara. Fast jag har börjat undra om inte det famösa membranet kanske behöver bytas på min med. [membranet har avhandlats ordentligt redan här på forumet - använd sök] Uppskattar man biltypen så är E38 med V8 väldans smaskigt och bland orginalutrustningen får man med det otroligt viktiga tillbehöret ASWD. Detta är långt ifrån vanligt på de flesta andra bilmodeller. ;) Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.