|
|
|
|---|---|
|
Min hel-försäkring kostar 9973kr/år vilket jag tycker är i högsta laget. lite info, 523iA-97, Svensksåld, 4 skadefria år, 1500mil/år, Bor på landet, Höjd självrisk från 3000kr till 5000kr, Två förs i samma bolag, Länsförsäkringar, Jag vore väldigt tacksam för lite synpunkter. VÄNLIGEN/KJELLE | |
|
Hej Kjelle Jag har också LF, 10 skadefria år, passerat 30, zon1 tror jag, samma mil och självrisk som du, lite mera motor och jag betalar ungefär 7500:- du kan ju alltid använda det som mall och fråga dem om det. Sen hörde jag av annan användare här att LF höjer priserna på bmw försäkringar, han fick en saftig höjjning på z3'an av dem, så för dem som tecknar nytt nu så kan det nog vara dags att kika runt lite, han fick bäst pris av if så kolla med dem om inte annat. mvh |
|
|
Har oxå LF sen 2 månader tebax,betalar 5500/helår inkl merförsäkring. 528-98 import. 1000 mil 36 år. |
|
|
Hej.. har en M5 1990 svensksåld betalar 6000/helår är 35 år |
|
|
Har någon erfarenhet av BMW:s Original Försäkring? Vettigt? nrw |
|
| BMW 540iAT -98, import: 7946:- om året hos Trygg Hansa. Bor i Västerås, hyreslägenhet, 28 år, 2000 mil/år. | |
|
Ring och begär offert från alla bolag,även bolag som ingår i if(ring if,Dial,Skandia osv.)det kan skilja väldigt mycket dom emellan. Välj sen det som ger dig förmånligaste försäkringen och var otrogen mot bolaget vid nästa förfallodag(eller halvårsvis eller så ofta du orkar bråka med dom,genom nytt offertförfarande,bara att ställa av en dag) Ur vägskattesynpunkt så kan det vara ide att göra detta vid månadsskifte(försäkringsbyte innan förfallodag) Henrik |
|
Vertical mind |
Gör som jag, låt mamma "äga" bilen. Helförsäkrad 530iA -93, 5000:-/år. Tattigt jag vet, men vad gör man inte för lite extra bensinpengar! =) Kanon // Johan V8 Power |
|
Enligt min mening så är det bättre att den som är den verkliga ägaren på bilen står på bilen, för en vacker dag måste man i alla fall stå som försäkringstagare på vissa prylar. Lika bra att ta smällen direkt istället för att vänta på den tickande bomben. mvh, Jonas Länk |
|
|
blazern: Det du säger är sant, men när man blir äldre och tar smällen från den "tickande bomben", så har man förmodlingen ett fast jobb, vilket man inte har när man studerar. Därför kommer det att bli mycket lättare att betala försäkringen själv när man är äldre. Så resonerar jag i alla fall. Mvh |
|
|
Min 523 -98 kostar 4400/år inkl. tilläggsförs. hos Aktsam. Fast du måste ha fyllt 24 förståss. |
|
|
Om man inte har råd att försäkra sin bil, ska man då verkligen ha just en sådan bil? Vad blir resultatet när man låter sin 102-åriga farmor som bor i Kusträsk och kör 15 mil om året stå som ägare pga att man själv är i riskgruppen som står för mestadelen av skadorna? Jo, när det smäller (och statistiken ljuger ju inte) så kommer premien att höjas för dom som inte har hög skadefrekvens och till slut blir det skitdyrt för alla. Men det är väl ok om alla andra betalar, bara jag slipper??? kalleponken: Plus att bilen måste vara svensksåld om man ska ha något annat än trafik. mvh, Pär |
|
|
Finns flera trådar i forumet där det har visat sig att om man skriver bilen på någon annan än sig själv, kan det bli stora problem med att få ut en enda krona på försäkringen om man skulle behöva använda sig av försäkringen. Försäkringsbolagen har blivit allt tuffare i sina efterforskningar i samband med att börsen har gått ner. Kan vara bra att tänka på att man tar rätt stora ekonomiska risker med att skriva bilen på någon annan! Tycker man att man kan chansa, så....... Angående hög försäkringspremie: Ring runt till ALLA bolagen och jämför priserna, det skiljer ofta ganska mycket! Man kan tyvärr inte säga i förväg vilket bolag som är billigast eftersom det är så många olika faktorer som spelar in i prissättningen. Nuförtiden brukar det oftast gå att "pruta" när man skall teckna en försäkring..... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
5717:- för en 540 Touring- 98. Landet, Skåne, eget garage, en fsk till i samma bolag. IF "Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson |
| Ring till insplanet.com Dom kollar kostnadsfritt upp det billigaste alternativet åt dej... Så slipper man ringa runt själv... | |
| Glöm inte susab tennant, de står inte alltid med på gula sidorna, men jag tjänade många sköna tusenlappar på våran 525iT -92. | |
| "Aktsam" har bra priser.....bättre än "BMW original"..... | |
| Aktsam har bra priser, förutsatt att man inte har en importbil, då får man inte ens möjligheten att välja stöldförsäkring. | |
|
ok, det visste jag inte..... Men annars är dom kanon att ha att göra med så här långt i alla fall.....dessutom kostar min försäkring 4040kr per år istället för 7600kr.......så det är skillnad..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.