AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
307

lite trevlig läsning..

hej alla bmw älskare. jag är lite glad idag (besiktde min m5a utan anm.) så nu är den påställd för denna sommar.jag har haft den i två år men har lyft ur motor o låda o total renoverat allt i hopa, det blev dyrt lika mycket som jag gav för hela bilen. sammanlagt ca.120000kr det ärju mer än bilen är värd, men nu vet jag att allt är sjyst o det känns jävligt skönt. bilen är en 91a 3.6l.
lite av delarna har jag fåt tag i här på bmw power samt bilskrotar runt om i sverige. det känns extra skönt att glida upp vid ett stopp ljus i dag brevid en volvo v70 t5 o gasa.
den hade inte en suck, jag såg bara den i backspegeln sen var den borta. jag har alltid trott att alla snackar att m- motorer ska va något speciellt, nu tror jag inte längre, nu vat jag vad dom går för o det är värt varenda krona man har lagt ut. men det finns ju alltid ett men,,, den drar ju mycket bensin men de får man ju ta helt enkelt. glömmde att säga att bilen är chipad oxå.

hoppas ni får en lika rolig sommar som jag ska ha o tack alla på forumet som givet mig råd o tips... det kommer kort på bilen vilken dag som helst/// tomas.s

Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Bara att gratulera! Å jag vet ungefär hur du känner det, härligt med en M5a som funkar bra. Är själv inne på min andra.

jimpa
ursäkta stavfelen///tomas.s

Agge
Härligt!
Det är klart att m-modellerna är grymt snabba.

Skål!
//Agge

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Tomas: F**n, du har gjort det jag vill göra. Renovera upp bile till nyskick så allt är perfekt! Kul att se, faan va glad jag är för din skull!

// Ha´t mvh kim

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Att skriva är silver, att "söka" är guld!
Länk
f¤¤n idag snöar det i uppsala så de går ej att köra o köra från volvo ragare m.fl. lite halt me 255 er.. bara att be till solguden...

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Gratulerar till en fräsch M5:a! Hoppas att den fungerar i många år till.

Här i Linköping är det strålande solsken :-)

/Fredrik
min bön verkar hjälpa nu har snön smällt o jag har varit o gasat lite, trevligt....jag funderar varför inte fler gör samma sak som jag o renoverar sin m5a. alla som ska köpa en m5a är så kritiska o negativa om bilen( finns i sökbanken här). visst ska man se upp me rötägg, men gör man ett m- test har man svart på vit eller..

själv tycker jag att e34 karossen är tidlös, men de hade inte gjort något om man haft nya m5 inredningen.../// tomas.s

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.