AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
220

Trippmätaren i min M 70

Paap Reeder
Hej!
Har nu fräst omkring litet i min 750. Upptäckta fel:

1) backspeglarna gick inte att styra från "handtaget". Efter litet juckande kom de igång i alla riktningar utom nedåt??
556??

2) har synkat motorhalvorna men hon går inte helt klockrent under 2200 rpm. Svarar inledningsvis risigt på gas. Sedan får man en spark i baken så man tror nån kört på en bakifrån.
Måster nog åka till DIS.

3) trippmätaren - av alla instrument - nollar sig när man stänger av motorn??!! Måste läsa på i instr.boken

4) det blir varmare i bilen vid 10-20 kmh än vid normalfart. Märkligt.

Felen kan kanske bero av att hon är litet yrvaken nu så här direkt efter att ha kommit ur vinteridet.

En fråga till dem som bytt den övre oljetrågspackningen - vill minnas att bl a Jesperado skrivit om detta - Måste man demontera //- staget för att få loss tråget?
Ser nämligen att hon inte är helt torr undertill. Har kollat varje cm av den övre pkn (den undre har jag bytt) och det ser torrt ut men likväl finns det en "snordroppe olja" mitt på framaxelbalken.
Misstänker AC- kompressorn.

MVH /// Paap R
MVH /// Paap R
svardska
Hej Paap!
Trippmätarkrånglet beror väl kanske på batterierna i instrumenthuset skulle jag tro.

Sen undrar jag hur du synkat motorhalvorna? Min går klockrent hela vägen men jag blev nyfiken på vad du menar.

4. fartvinden kyler väl eller? Har du klimat står på aut när du upplever det

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
Paap Reeder
Hej svardska!
Spaken i läge D1.
Dra tre gånger upp till över 5000 samt låt den motorbromsa ner till 0.
Efter den tredje gången låter Du henne gå på tomme i minst 5 min.
Därefter kan man som vanligt köra "plattan i mattan".

Minns inte hur det är på Din men min har inte lamelldiff ty det fanns inte på bilar med ASC sägs det.
Helt värdelöst utan lamelldiff. Blir att flytta över dreven från min E 28.
Min körprofil ligger: utan ASC påkopplad med lamelldiff.
MVH /// Paap R
svardska
Paap!

Jo nog har jag diffspärr på min och dessutom ASC, ASC´n styrs ju via motorstyrningen om jag inte har fått allt om bakfoten.

Modifierade inte du din lamelldiff när du köpte bilen? och spännde upp den!!!

Kanske minns jag fel!

ASC har i vilket fall varit mkt användbart i vinter tycker jag.

Vart fick du tag på jiggarna till kammarna? dom skulle jag vilja se så man kan kopiera dom.
Vem vet mina kanske också ligger efter flera grader.

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.