AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
252

Bilen nästan såld ..

Aldric
... till förmån för en 325:a. Killen skulle komma med dineros på söndagen (förra söndagen). Han kommer inte. Inget svar. På måndagen får jag ett SMS:

"Jag köpte en Opel Tigra istället" ..

För helvete ...

Skulle bara gnälla lite ;)
Haha, jobbigt...
fattar inte hur man kan köpa en opel framför en bmw.

Mvh
Tja inte en tigra kanske, men jag var nog allt i valet och kvalet mellan bmw 325 och opel calibra turbo 4x4 när jag köpte min bil.
Valet blev bmw för att jag inte ville ha en rostbenägen opel och så var jag lite rädd för att det skulle bli dyrt att reparera om tex fördelningslådan går sönder. 4hjulsdrivna bilar har en tendens att vara väl gasade...
Va lite jobbigt + väldigt dålig stil från killen....hur f*n kan man gå å köpa en opel Tigra i stället för en bmw!? anledningen lär ju va att den är billigare att äga kanske...?
Aldric
Life goes on. Fick just mail från en annan intressent här på forumet :)

Ojay: Jag var också inne på en Calibra, men så snart jag satte mig i en tänkte jag "jaha ja .. det är så här det ser ut i en Astra". Sen blev tanken på en Calibra liksom aldrig detsamma igen ;)
Jeppe Johansson
Man kan aldrig vara säker på att få bilen såld förrän pengarna är i näven och sanknaden av sin bmw på infarten börjar komma.. Tråkigt att det finns så många människor som är såpass oseriösa, det är ju oftast mycket pengar det handlar om, då ska det också vara seriöst,
Så tycker jag i alla fall.

"Jeppe"
Aldric: Jo, det var väl lite det som vägde över för mig med. En calibra är ju trots allt nästan en Vectra... Men jag tror nog att den kan vara himla rolig att köra!
Calibran är hur härlig att köra som helst...

Sambon min har en Calibra V6 -95 å den går hur fint som helst på vägen å är en riktig åkafort bil...
Känns riktigt sportig att köra och tro mig den känns inte på nått sätt som en Vectra eller astra...
kanske likhet i inredningen men det är bara intrumentbrädan som är lika...
Sen är jue inredningen i Calibran kanonfin i linjer och allt...
Skulle vilja ha en sån bil... =)
Men nu är det jue det tråkiga att V6'an är framhjulsdriven så den är inte så himla kul på bana och strippen...

Tror att Calibraturbon är minst lika rolig om inte roligare...
Synd att fördelningslådorna ska vara så klena...
Tål knappt originaleffekten...

//Robin
Lever livet 201m åt gången.
www.karlstadracing.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.