AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
798

Läskolycka i e46 coupe

sno
Råkade tidigare idag ut för att någon av misstag spilde ca 2.5-3dl cola light på golvet i en nästan ny E46 Coupe.

I panik körde jag hem på 5 minuter och sprang ut med papper och handukar, det fanns dock ingte mycket kvar att torka.

Colan hamnade _precis_ under stolen på passagerarplatsen. runt och dom där 2 fläktutagen där.

Jag satte på värmefläktarna, och maxade just dom golvfläktarna på 32 grader och körde det i nästan en timma.

Nu känns det ju torrt på ytan och inte ens klibbigt, som aldrig något hänt. Och jag funderar på vad jag borde göra vidare.

Ska jag ta bilen till någon rekond ? Jag är rädd att dom sliter upp matan och läggar tillbaks den fulare. Den verkar otroligt svår att få loss.

Kan det här få någon alvarligare skada på bilen, eller torkar det resterande upp självt innom sin tid ?

Lukt antar jag att jag inte behöver oroa mig för, cola ligt borde inte lukta något när det väl torkat.

Tacksamm för alla tips såhär i kristider !

Känner igen det där. Själv råkade jag spilla cola på centrallås- och varningsblinkersknappen i mittkonsolen. Bilen levde ett eget liv i flera timmar efteråt med varningsblinkers som slogs på och av av sig själv och centrallås som låste up dörrarna utan förvarning. Upphörde dock nästkommande dag.

/D

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bilen är ingen restaurang, så är det bara. Det får folk och familjen respektera!
det torkar upp

Skulle det bli någon fläck kvar så kan du använda någon väldigt skonsam möbeltvätt (om du har ljusa mattor alltså).

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag håller med Hubbe - att äta i bilen är ett ofog. På samma sätt är jag aldrig ute i trafiken med mina matsalsmöbler!

Dock är det OK att dricka vatten, vilket är bra under långkörning, och i undantagsfall lightläsk. Light är bättre än "regular" eftersom den inte innehåller socker och därför inte klibbar så hemskt. Jag tror inte att din läskolycka får några allvarliga konsekvenser för bilen på sikt.

My Bimmer is my mistress
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Ett tips! använd Interiör rent, typ würts eller något annat märke, spruta ut det över fläcken, låt skummet suga upp fläcken låt det torka och damsuga upp skiten när det torkat.

fick tipset ifrån en rekondare..
rawsezx: precis, det var det jag menade med möbeltvätt men jag kom inte ihåg vad det hette. Fungerar väldigt bra.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Hahaha....låt nu inte paniken ta överhanden.....detta är ingenting
juh..du kommer inte få några problem med den "olyckan".
sno
Tack før alla inlægg.

Såhær i efterhand kan æven jag konstatera att det faktiskt inte var så farligt.

Bilen ær mao åter som ny =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.