AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
349

Byta in en 320 Coupe -02

xe
8
xeroc
330Ci -02
Hade tänkt att byta in en BMW 320 Coupe -02 som gått 1500 mil. Den är svensksåld, 1 ägare, har komfort pkt, plus pkt och är stålgrå metallic.

Vad anser ni att man bör få för den om man byter in den till en bmw återförsäljare respektive säljer privat?(ska dock inte sälja privat)
Conny Sonnysson
Gå ut på www.bmw.se och se vad de skall ha för liknande bilar. Dra sedan av cirka 30' så har du ditt ungefärliga inbytespris.

En annan tanke jag har är att vissa återförsäljare har generellt högre priser än andra. Då borde de ge ett högre inbytespris också. Testa och ring runt till olika återförsäljare och se om du får olika bud för din bil.
som Conny säger det gäller att ringa runt, det kan mycket väl vara ngn BMW Åf som har en kund på "kö" för en lite lagom beggad 320Ci av nyare modell sen är ju frågan vad du skall ha i stället om du skall byta upp eller ner så att säga skall du byta "ner" dig ( t.ex. beggad 316 T ) får du ju klart sämre i byte än om du byter upp dig ( t.ex. ny M5).
xe
8
xeroc
330Ci -02
Det jag tänkt byta till är en ny 330Ci.... 320'n är lite trött =|

Har självklart hört med bmw solna vad jag kan få för den, men jag tyckte det var intressant att höra vad ni tror att den är värd som inbytes respektive privat.
svårt att säga..... BMW sverige har 3 st beg till salu i landet så svårt att säga ngt om priset speciellt vid inbyte så komma med nåt klokt är svårt... (mer än råden ovan att joba med telefonen/mailen till BMWs ÅF i hela landet)
Conny Sonnysson
Om du skall köpa en ny 330, så kan du säkert räkna med 7% rabatt om du inte har byte.

Antag att den nya bilen kostar 400 000. Med 7% rabatt så blir priset 372 000.

Antag vidare att du får 250 000 i inbyte för din gamla bil. Då blir mellanskillnaden 150 000 (400 000-250 000). Detta blir priset du får betala för den nya bilen.

Om du skall sälja din bil privat och säljer den för över 222 000 (372 000-150 000) så gör du således en bättre affär än om du byter in din gamla bil.

Mvh Conny
xe
8
xeroc
330Ci -02
Du syftar på 7% rabatt utan inbytesbil men ingen rabatt med inbytes bil...hmm...

Prisförslaget jag fått av bmw nu är 10% rabatt på en fabriksny 02'a som de har i lager och 240k för inbytesbilen.

Är det någon skillnad på 02'an och 03'an? Är inte 03'an sexväxlad?
jo!! kolla noga då man köper "lagerbil av fjolårets modell" så man inte gör en miss...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.