|
|
|
|---|---|
|
är det någon som vet om man får någott papper på kontrol av minnet jag tänker på värden mm eller må man bara lita på dom vad ser man på kontrolen avgas värden | |
|
Normalt sett får man det inte. Om du propsar på det, kan de (auktoriserad verkstad) skriva ut felminnet åt dig via DIS! Mvh |
|
|
jag tackar ser man avgasutsläpppå dito |
|
|
Nej, det är nog bara eventuella felkoder som lagras i bilens dator. (felkoderna försvinner om du kopplar ur startbatteriet!) Du kan säkert få en utskrift på bilens avgasvärden om du vill, men det är nog inte via DIS, utan via en vanlig avgasmätning. Mvh |
|
|
johan felkodrna försvinner väl inte pga att batteriet kopplas ur!!?eller?? tror inte att det gjorde så på min! Jag fick pappret om mitt fel som var lagrad i datorn på bilen från Bmw! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På den rapport som jag skrev ut senast vid insp 1 med carsoft diagnos så fick system OK på följande. DME/DDE-AIRBAG/ABS-ASC/ZKE-ZVM/AIRCO/EGS/EWS/LCM/CCM. ///MVH Hasso Länk |
|
Peter, de flesta bilars felminne "nollas" om man kopplar loss batteriet! Sedan kan givetvis minnet fyllas på igen om man har någon trasig komponent, men ett fel som bara har dykt upp en gång och inte har återkommit, försvinner... Så är det nog även på BMW, eftersom reparationsinstruktionerna anger att man skall skriva ut felminnet via DIS innan man kopplar bort batteriet vid reparation. Mvh |
|
|
är det någon som vet hur man tolkar koderna som eventuelt dyker upp( typ dom hasso skriver) & om det är fel på en tädspole visar det sej på felmine & ska chek ENGINEN lysa då |
|
| se förgående Inlägg: jag funderar fortfarande | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.