|
|
|
|---|---|
| Är det likadana strålkastare på tex M3, 325 sedan, coupe osv? | |
|
ja det är samma Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| Tack för det snabba svaret! | |
|
Man bör dock tänka på att det finns tre olika tillverkare/leverantörer av strålkastare till E36 (Bosch, Hella och ZKW). Det går inte att byta delar i strålkastarna mellan respektive tillverkare. Däremot bör det gå att ha en tillverkare till vänster sida och en annan till höger sida, om man byter hela strålkastaren. Mvh |
|
|
vad är det för skildnader på dem? Bosch, Hella och ZKW? /what Länk |
|
|
Olika tillverkare och lite olika tekniska lösningar, dvs du kan inte sätta Bosch-delar på en ZKW-strålkastare. Mvh |
|
|
Precis, så se till så att du köper grejer utav rätt märke. Kan ju bli snopet annars. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
| Jag ska byta ut båda två. Hela klumpen. Nån bröt bort mina vita blinkers, så att infästningen (som är en del av strålkastaren) gick sönder. På båda sidorna.. | |
| Av erfranenhet kan jag berätta att det finns minst två varianter av ZKW. Med lins och utan. H7 och H1 lampa. | |
| Eum.. vad kan hända om man köper fel lampor? Går det inte att sätta in dem alls eller går lampan sönder snabbare? | |
|
Vad är det för tekniska lösningar då? Om man har de 3 tilverkans lampor frame för att jämföra dem mot varndra kan man då se någon skildnad på dem på utsende? /what Länk |
|
| Det är lite olika hur fastsättningen mellan glas och insats ser ut tex. Dvs man kan inte ta glaset från ena tillverkaren och insatsen från den andra och tro att det ska passa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.