AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
608

chek ENGINE

sn
31
snickarn
540 ia 97
Är det någon som vet när ,om det ska lysa chek engine& vad kan vara fel
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
alltså den ska ju inte lysa om du inte har fel på bilen

Joakim Eriksson
sn
31
snickarn
540 ia 97
hur kan jag veta om lampan är kass
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Alla kontroll-/varningslampor i instrumentpanelen skall väl tändas när nyckeln vrids till "läge två"!?

Så är det på min bil i alla fall!

Mvh
sn
31
snickarn
540 ia 97
är det någon som vet om det är dessamma på 540
för min gör ike det, jag må trycka på chek kont sedan på tripel efter det kommer det olika sifror mm då lyser alla lampor
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Står det så när du kör så e det la inte så bra.

Its not what you got.its how you use it
sn
31
snickarn
540 ia 97
nej det står inte när jag kör ,frågan är när lampan ska lysa förutom när något är fel
sn
31
snickarn
540 ia 97
Hjälp! är det ingen som vet
Je
7
Jeppe.c
520I Touring -95
Står inte det i din instruktionsbok?
sn
31
snickarn
540 ia 97
nej det gör det ej
sn
31
snickarn
540 ia 97
är det ingen!! som vet någott om chek enginen lamp hur man kan testa om dän är hel & eller om den ska lysa med täning på???????????
Nu har jag förvisso en E36a,men kan inte tänka mig att det är annorlunda på andra modeller.
När nyckeln vrids till läge 2 så tänds alla varningslampor på instrumentpanelen för att slockna efter att systemet är genomgånget och felfritt(airbaglampan brukar lysa längst)de som lyser ända tills bilen startat är generator och oljetryckslampan.
Jag skulle tippa på att en lampa som inte tänds när nyckeln vrids till läge 2 är trasig,urkopplad el. har kabelbrott,givarfel eller liknande.

Henrik
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Har själv en 730 -93 med V8, har aldrig sett nån check engine lampa eller liknade lya på min heller. Det verkar enl sök funktionen här på forumet att Bmw med v8 inte har nån check engine lampa inkopplad. Konstigt alla andra märken har ju nån slags varnings lampa för motorstyrningens/ avgasreningen typ check engine, lamba eller motorsymbol.
sn
31
snickarn
540 ia 97
kan det vara som husse skriver ?min får jag till att lysa när jag håller check k intryckt ett tag sedan trycker jag på trippel då lyser alla lampor ( det ser ut som en kontrol av någott slag)
är det ingen med V8 som kan upplysa om dom vet någott
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Snickarn: förklara igen hur du får lampan att lysa, ska man hålla in check control samtidigt med trippen sen ?.
sn
31
snickarn
540 ia 97
du håller inne chek tills det dyger upp chek 1sedan håller du in trippel
sn
31
snickarn
540 ia 97
det var fel information.Rätt= ha bilen på tänings läge tryck på chek tills det visar check2 där efter släpper du knappen,då ska det stå check2 på disp där efter trycker du på tripel tills det kommer information OK
Modeller för den amreikanska marknaden har en varningslanpa,"Check Engine" på instrumentpanelen i enlighet med föreskrifter från US OBDII.Felkodersom indikerar fel på komponenter i avgasreningen.Europa ej lampa monterad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.