|
|
|
|---|---|
|
Ska jag tona mina bakrutor själv eller lämna in bilen? Vad kostar det att göra det själv kontra lämna in den? Blir det stor skillnad? Jimmy | |
|
Om du ska göra det själv så ska du se till att köpa en dyr film hos en glasmästare eller någon solfilms firma annars får du den blå-svarta nyansen som dessutom är väldigt svår att sätta. Om du ringer runt lite och frågar hos folk som är duktiga så kan du få din e36 bra tonad för ca 2500. Bakrutan på e36 är mycket svår och är inte att rekommendera att sätta om du inte har gjort det tidigare... /Johan Länk |
|
| Ok tack ska du ha Johan | |
| jag rekomenderar dig att inte tona över huvudtaget, lite Volvo-styling över det, men det är ju min åsikt : ) | |
|
Tycker att en väldigt ljus solfilm kan göra rätt så mycket för många bilars utseende. Om du tänker efter en sväng också så kan du ju berätta när du såg en reklam för en bil senast där bilen inte haft solfilm på alla rutor. Kolla till exempel på reklamen för nya renault megané som de kör så mycket nu, den är heltonad. OBS min bil är inte tonad, jag tycker inte att det passar ihop med resten av dess utseende... Länk /Johan Länk |
|
AIex |
Tona själv om du har gjort det förut, ha ba en kompis som hj'lper till....men skulle jag ha haft samma bil som du skulle jag ha lämnat in bilen eller inte tonat alls.... |
jeppe_L |
det går att göra det själv. jag har faktiskt lyckats tona bakrutan själv *stolt* :) men det e jävligt svårt. (jag använde billig film eftersom jag inet vill lägga ner så mycket pengar på min bil för den har gått rätt långt) så jag kom undan med ca 400kr för alla bakre rutor. Du måste krympa filmen innan du sätter dit den, annasr får du veck längst uppe o nere på rutan. Och anänd mycket vatten! Och ha tålamod, för det tar rätt lång tid. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.