|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag kommer att behöva montera ur sidorutorna på bilen (E39 sedan) nästa vecka. Jag har dubbelglas monterat, vilket jag trodde skulle göra det hela omöjligt. Nu sa någon att det faktiskt är lättare att montera u dubbelglaset, åtminstone i 7-serien. Så min fråga är; hur gör man på 5-serien? Tacksam för svar. Mvh Johan |
|
Det är jättelätt! Tag bort dörrsidorna - glänta på isoleringen - kör rutorna till önskat läge- släpp på klammorna, som håller rutan - skaka lite i den - tag bort den. Trekantsrutan är ju limmad, så den får väl sitta? Eventuellt får man ta bort B-stolpe klädseln för att få ur bakrutan men jag kan minnas fel. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej igen! Nu visade det sig att jag inte har några klammor, utan en torx-bult som håller rutan på mitten. I alla fall bak, fram har jag inte kollat ännu. Rutorna ska ur höger framdörr och vänster bakdörr, så bakrutan får sitta kvar. Det är jättelätt att lossa rutan, men hur sjutton ska jag få ut den ur dörren? Spåren verkar gå så långt ner att rutan egentligen inte går att vinkla. Finns det någon finurlig "ta ur"-grej som kan lossas enkelt? Eller är det bara våld som gäller? Blir ju gärna lite dyrt om rutan skulle paja.... Tacksam för snabbt svar, de måste vara ur bilen imorgon kl. 12.00! Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.