|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på att köpa en bil som importerats av Europe Bilcenter AB i Söderköping -01. Nuvarande ägaren verkar seriös, men han kan ju ha blivit lurad när han köpte bilen. Någon som har en åsikt om firman? Är de seriösa eller skojare? Micke | |
|
Det finns några gamla trådar om den här firman. Sök på söderköping så finner du dem. När jag besökte firman förra året sa min maggropskänsla "det här är inte ett lämpligt ställe att köpa bil på". /Anders |
|
elof |
jag var där för något år sedan o kika på en golf som skulle ha gått 9000mil men det rimliga var nog minst 50 000mil så som den såg ut intui med en ratt som var söndertrasad ett skinnsäte som var helt otroligt nött mm. . . . . . . . |
| Seriösa eller inte? De bilar jag tittat på där har sett slitna ut. Det behöver dock inte betyda att alla bilar som varit i deras närhet är skit. | |
|
Hej, jag har varit där flera gånger (bor i närheten) och förundras över hur fruktansvärt risiga hans bilar är. De är aldrig rekonditionerande och fruktansvärt skitiga. Det behöver ju förstås inte innebära att bilarna är skit men man får ju en dålig känsla. Vissa bilar VET jag dock har varit hårt krockade. Bland annat en 525 -94 som jag kollade på. Inte en enda karosspringa var lika stor och bilen var omlackad på hela vänstersidan. En annan "kul" grej är att alla hans bilar med 9000 mil på mätaren har enormt slitna skinnklädslar. Svensksålda (ärliga kanske jag ska säga) bilar med den mätarställningen med skinn brukar inte vara speciellt slitna. Nu snackar vi inte blanka klädslar utan det har helt enkelt nöts hål i dem! På 9000 mil.... // Lövet |
|
|
Jag bor i Norrköping, 2 mil från Söderköping, och är förvånad hur många bilar som rullar här i stan med EBC (europebil center) skylthållare. Mest gamla A6, Audi 80 B4och e34. Tydligen så säljer han bilar som bara fan, eller oxå så skruvar han dit sina skylthållare på andras bilar på IcaMaxi parkeringen. Kolla man på hans hemsida, så ser man att han har 167! bilar på lager. Han måste vara en av dom största privata bilhandlare i landet. Mvh Marin |
|
|
Nu kanske vi skall ta och vara lite mer stringenta vad det gäller begreppen här va ;) Svensksåld = bil såld i Sverige Import = bil såld i annat land än Sverige, intagen hit för brukande. Dokumentation = Bevis på att bilen servats och också på samma sätt gått det antal mil som står på den sk. mätarställningen. Stort missförstånd att bara för at det står svensksåld är det rätt mätarställning. Visst är det lätt att kolla med bilprovning (3 senaste kontrollerna) och verkstad när det gäller vid vilka miltal som service gjorts. Det är svårare (och också då jobbigare) att kolla med Tyskland/Frankrike/Belgien. Men likaledes det är lätt att vartannat år se till att någon skruvar tillbaka mätaren lagom till besiktning och fuska till en servicebok. Jag vill bara att ni skall vara *kritiska* och kolla in dokumentationen och skicket på bilen oberoende om den är iporterad eller svensksåld. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.