AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
399

Dåligt med info om Plastning..

Har sökt runt mycket i forumet angående plastning med glasfiber.. hittar dock inge bra.. Hade en kung hemsida förut där en kille visade hur han gjorde med fogskum :)

Någon som vet var man finner bra info om Glasfiber plastning?

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
ant
jag skulle kunnatro att det är denna sida du kollat på tidigare.
Länk

annars så kan du kolla i bilstereo tidningar då de tar upp detta ämne med jämna mellanrum.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
astra markus plast sidor är skit bra

aka bullen på Stcs,Tpc,Honda,zatzy,nordicaudi,mm.
Malmö,Arlöv
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Ett het tips att du kollar in på www.rejsa.nu där finns en del info i forumet hur man kan göra och framförallt hur man inte ska göra ;)

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Hej BMW735IA.
Vad vill du vet angående plastning jag jobbar nämerligen med det .
st
3.464
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
micke 325: Kan du svara på hur jag bäst kan laga en spricka i frontspoilern. Jag tror att jag enklast lagar den bakifrån. hur gör jag sedan med den tunna "skåran" på framsidan? Bara spackla? Med vad? kan jag använda spackel till båtar?
Taksam för svar.

Mvh, Steaman

Micke 325 :
Jag är bara allmänt intresserad.. vill lära mig att gjuta av och göra egna kjolpaket...

/Jimmy
Länk

Steaman: du lagar det enklast bakifrån men tänk bara att slipa nogrannt först innan du plasta använd ett grovt sandpapper typ 40 papper så plasten har något att "bita" i. Du kan använda vilket spackel du vill bara du är nöjd med resultatet sjäv.

BMW735IA: Hur man gjuter av andra kjolpaket först så måste du vaxa med ett special vax (inte bilvax) flera gånger tex 5 gånger gärna mera om man är osäker och vänta imellan vaxningarna och sen så målar du med gelcot och väntar tills det hädar (omkring 2-5 tim). Efter det är det själva plastningen du börja och smetar in ett helt parti tex en frontspolier och lägger på ett till två lager och sen anväder man en metallrule för att få ut all luft. Man kan lägga flera lager om man ska ha det till form.
Hur man gör egna kjolpaket: Det är bara din fantasi som sätter stopp du kan bygga det av nästan vad som hälst utom frigolit för det smälter du kan använda papper trä spackel vad du har hemma sen kan man bra gjuta på det.
Hoppas du har fått reda på lite nu.
MVH micke 325
Man pressar alltså ut all luft med den där metall rullen?

/Jimmy
Länk

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Länk
Om du tar och kolla den här tråden så får du väldigt bra info hur man ska gjuta glssfiber/komposit.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Ja det kan man säga.
Men man pressa inte ut luften, luften kommer ut igenom glasfibret för glasfibret bestå av många så hål eller porer.
Men sen finns det många olika sortes glasfiber endel är tättare andra glesare det lättaste sätt att ta reda på hur tätt eller glest det är, är att ta reda på hur mycket det väger per kvadrat meter, desto mer det väger detso tättare är det.
Om det är ett tätt glasfiber är det svårare att få ut luften bara en bra sak att komma ihåg när man prova första gångerna.
Men kom ihåg att ett glest glasfiber är inte lika starkt som ett tätt.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.