|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vid 120 km/h och uppåt när växellådan har hoppat till överväxel (automat) så skakar hela bilen. Lägger jag sedan växelådan i sportläge så slutar skakningarna. Någon som känner till detta?? Mvh Patrik A | |
|
Jag frågade farbror polisen och han sa att du bara får köra i 110 km/h... Jag har samma bekymmer och kommer att följa detta inlägg med stort intresse. (Ingen hjälp dock). |
|
PETER.O |
Det låter som planetväxeln till överväxeln är kass. Om man inte kan skruva aut-låda själv så är det bara att byta låda tyvärr.Tag ner tråget på lådan och kolla om det är metallspån i oljan och på magneterna. Om så är fallet är lådan kass.Men kolla alla andra möjliga fel som kan orsaka skakningarna innan lådan byts, typ motor,växellådsfäste,kardanknutar,drivknutar o.s.v. Peter |
|
Hej och tack.. Himmelens trevligt detta, jag köpte bilen för minder än ett halvt år sedan hos en bilhandlare. Jag vet att bilhandlare ska tillhandahålla 6 månaders garanti men vad gäller den garantin? Nån som vet? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Bois----> Jag har nog lösningen på minst ditt problem. Är du säker på att det är relaterat till lodan och inte hastigheten? Hade en exakt lika dan bil som dig och när jag kom upp i era beskruvna hastigheter så började hela bilen att skaka ordentligt. Lösning: STYRVÄXELN. I de flesta fall går den att justera, annars byta. En betydligt billigare grej än lådan. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Hej. Jo.. allt är ju tänkbart; på min 735-88 så hade jag samma problem och det visade sig vara hela framvagnen som behövde renoveras.. Inget kul där iheller. Kan det verkligen vara så att styrväxeln reagerar på vilken växel man har i?? Ligger den i "sexan" så skakar den men lägger man den i sportläge så slutar den. Helskummt Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.