|
|
|
|---|---|
oxbow |
Länk titta här.. Visste inte att jag hade en V6:a under huven... man lär sig något nytt varje dag ;-) |
|
Jag tror att det sitter en rak 8'a i din bil ;) |
|
cdabox |
nej det är en sexa i 330 |
cdabox |
saxat från BMW Motor Cylindervolym 2979 cm3 Cylindrar/ventiler 6/24 Kompressionsförhållande 10,2 :1 Max vridmoment/varvtal 300/3500 Nm/varv/min Motoreffekt hk 231 hk Motoreffekt/varvtal 170/5900 kW/varv/min Slaglängd/cylinderdiameter 89,6/84,0 mm |
|
cdabox: Kan ha varit en humoristisk underton i de andras inlägg gissningvis. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
cdabox |
det är väl en sexa i alla 3 serie bilar ? Är väl endast i 5 o 7 serie det är 8or, plus Z8 |
|
cdabox: Det finns även fyror i tre-serien, Alpina hade V8 i B8:an (E36). /T.P. Länk |
|
cdabox |
ja förlåt =) självklart sitter det fyror i 316-318 (vet jag eftersom jag har en =))... Alpina är nu ingen orginal BMW i mina ögon, ACS och Hamann har oxo 8or, Hamann har tom en 12a i sin ombyggda M3a |
| eller kanske en rak v8? | |
cdabox |
???? vem var det riktat till ? |
|
cdabox: Man kan beställa Alpina hos sin vanliga BMW-åf, man kan även köpa delar och tillbehör där dessutom så gäller de vanliga BMW garantierna. Inte riktigt BMW orginal men nästan i motsats till Hamann och ACS. /T.P. Länk |
|
cdabox |
ofan, det visste jag inte....ok då finns det väl 8or i 3 serien då! =) |
|
Hartge har ju BMW´s egen 8´a i deras 3-serie.. Känns också som en äkta BMW.. //Henrik BMWCS #05196 328iT: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.