|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har problem med att check kontrollen tycker att förar dörren är öppen ibland....fast den är stängd. Antar att det är glapp i givaren........men var sitter givaren? Hälsningar Erik | |
|
Om det är uppbygt på samma sätt som på E-34:an så kan jag berätta lite om det... -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Tjena m6 Har glömt att byta signaturen.Det är en 525 e34 jag har. har du haft samma strul? Hälsningar Erik |
|
|
Vilken årsmodell?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
| Givaren sitter i "dörrnäsan" på B-stolpen. | |
|
kane: ddet är helt beronede på årsmodell. På dom nyare typ 94 och framåt så sitter brytaren som en mickrobrytare i låsenheten i dörren. Men på dom yngre så sitter den i låsörat som du säger. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Tjena Det är en 92a som jag har.Dörrnäsa?låsörat?Antar att man får mecka loss dörrsidan för att komma åt den? Hälsningar Erik |
|
|
Hade samma problem på min 525:a.. "klykan" sitter på mitten stolpen med två torx,,tryck in nåt i hålet när du har skruvat ut en torx,annars lär själva plattan på baksidan ramla ner i dörrstolpen,,då blir de tråkigt..... //Peter |
|
|
forts på sinnes upperliga förklaring: när du har skruvat ur en torxbult tar du och skruvar i en ganska lång M8 med avkapad skalle. Detta gör att "plattan" inte åker ner i b-stolpen utan stannar kvar, och du kan ändån ta väck "kontaktstycket". Sen är det bara att mäta upp kontakten med en multimeter. Kan ju även vara en kabel... då blir det jobbigt. ha´t mvh kim -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Tack för hjälpen! Nu ska jag leta upp en M8 skruv. Tar man av skallen eftersom man vill ha kvar M8 skruven i dörren permanent eller? |
|
|
Nej, du tar av skallen på M8 bulten för att kunna ta väck kontaktstycket men ändån ha kvar plattan. När du är klar gör du i omvänd ordning. Skruva förts dit en torxbult och sen tar du bort M8 bulten utan skalle. M8 bulten utan skalle är endast till för att hålla kvar plattan så att den inte rammlar ner i B-stolpen. Om den gör det så får du riva halva bilen. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Altså M8 bulten ska endast vara monterad den tiden du har borta kontaktstycket. Du kommer att se vad jag menar. Ta en ganska lång M8 bult. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.