AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.805

Tona bakljus!

Nån som vet hur det är med och tona bakljusen.
får man inte ha hel svarta bakljus?
men hel röda får man väll ha?
Tja!
Besiktningen brukar gnälla om man har helröda eller helsvarta. Det är bara bilar som från fabriken har monterat dylikt som blir godkända i besiktningen.
Men en del bilbesiktare ser ju mellan fingrarna :)

Jaha det trodde jag inte.. =(
men det är klart som du sa att en del ser igenon fingrarna.
MartinL
Hej
Av mina erfarenheter får man ha bakljusen tonade svarta sålänge det blinkar orange har en polisman som stoppat mej sagt!
men mina var ju alldeles för svarta..syntes inte att det blinkade på dagen..
det värsta som kan hända på besiktningen är att du får sätta reflexer under bakljusen för att det ska gå igenom,men det tar du ju givetvis bort när du besiktat =)

//MartinL
Aha, tack för tipset Martin
eddie
Har helröda på min 525 touring bak.Man får ej ha de men ser FINT ut så WTF eller.
Du får ej ha självmålade.
Böter blir de.

Montana
Montana: hur mycket får man böta då??
MartinL
samma sak med röda lysen du FÅR ha dom röda sålänge dom blinkar orange...men har man målat dom röda så blinkar dom faktiskt ganska rött =/

på besiktningen sa dom att dom blinka rött men det visste jag inget om så det fick gå för den här gången...men jag har en polare som stoppats av polisen pga röda bakljus..han fick böter på 800 tror jag.

//MartinL
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Jag åkte på ombesiktning för mina tonade bakljus fast jag bara tonat blinkersdelen med svart och det faktiskt blinkade orange och det syntes i dagsljus.
Suck... Det finns nitiska jävlar på bilprovningen...

mvh
/B
eddie
Tror min kompis fick 1200 eller 1600:- Något sånt.Är ej 100 på de

Montana
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Nitiska jävlar? Regelverket säger att alla t.ex. körriktningsvisare skall vara av godkänd och märkt typ. Så fort du utför någon som helst ändring upphör godkännandet att gälla...

Jeppe
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Man får inte lacka ljusen i någaon annan färg alls,spelar ingen roll om det blinkar bra lr om du har reflexer,jag började bråka om det o då slår dom bara upp det i pärmen o visar,otilåtet färgskikt höger bak vänster bak osv.....

D är fegt o släppa gasen!
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Man ska väl kanske inte utgjuta sig över besiktningsmännen, det är väl snarare de som skrivit reglerna som inte lever i verkligheten. Personligen tycker jag att många sånahär regler är lite väl "uppfostrande". I många fall verkar dom dessutom inte vara uppdaterade sen 70-talet...

mvh
/B
Det är synd att man inte får lacka bakljusen för det är snyggt...
men det blir säkert till och lacka dom ändå nått tag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.