AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
929

Kolla upp vid köp av E30 325?

Sida 1 av 2
Ska iväg o köpa en 325 E30 89:a på lördag.Bilen har nästan rullat 21000mil.Knappt rost bara någon skönhetsfläck på bagaget.Undrar nu om någon har erfarenhet av dessa bilar som kan ge råd???
Är det rem eller kedja i dem??

SNART EN M5-M3KILLER!!!!!!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det är kamrem, så kolla när den är bytt.

Får åter igen hänvisa dig till "Sök inlägg", där finns MYCKET att läsa om detta ämne!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
svintoleffe
Kolla så att det inte är något fel på toppen.
Lyssna om det rasslar eller något om den.
Alla m20 motor brukar ticka i ventilerna så det är inget farligt med det.
AIex
Kolla så att den inte läker olja, hur den är i lacken, kolla efter rost i golvet o.s.v
Vladde
har hört om fall där topplocket spruckit på m20 motorerna. men det lär du märka. kolla oljestickan osv.

lycka till med köpet.

MVH Vladde

Be-My-Wife
Hur ofta skall kamremmen bytas på dessa bilar???

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
M528,

Var 6000:de mil

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
in
124
insomniac
323i Exclusive -86
eller var 5 år... åkte på den tabben när jag köpte min bil... Den har rullat 2000 mil sen senaste kamremsbytet juli -98... så jag måste byta den till sommaren...
Är det standard med sportstolar på dessa modeller???

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
M528: Brukar vara många som plockar ur sina stolar om dom är fina och behåller dom själv ...Men som jag har fattat de så ska de vara standarad eller så har jag helt fel =) jag har iaf sportstolar in min ....Och du åk in och hissa upp bilen i gör det själv hall de gjorde jag med min .. För att kolla under och att avgassystemet är i någolunda kondition blir lite pengar om katten är på väg och rosta sönder och sånt =) men är de dåligt så ska du ju självklart ner i priset för de är ju några tusen de handlar om ...och kolla under säkringsboxen där brukar som rosta hål =) och så skärmkanter och så vidare =)
Får kolla upp katten ja.Kollade försäkring till den idag.Fy f*n allså.Vilka skyhöga priser.8000:- för halvförs med 30skadefria år1000-1500mil/år.

Teres::vad betalar du??

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
M528, har en 325touring-89 betalar 1455 för en halvförs/halvår 22 skadefria o 1500mil vilket bolag hörde du med mitt är LF.
MVH/trucker

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag tror inte du vill veta vad jag får betala runt 1000 lappen för halv i månaden...Men jag funderar faktist och på och sätta in startspärr och larm för och få ner premien ganska så mycket ...Dom är dyr för att ungdomar har dom plus att dom ligger i en stor stöldrisk klass.. Många som snor 325or tydligen sa alla fb till mig =/

sudden
jag har en 325ix -87 jag betalar 2245:-halv föräkring halv år.Med 17 skadefria år.

Rico80
försäkringen blir ju billigare om man bor i ett mindre sammhälle men lägre kriminalitet!!! en sak till som är bra att kolla är om du har mpaketet på bilen men plasklåpor på trösklar osv kolla noga där det är urtaget i sparklådan för domkraften brukar kunna fastna mkt salt o sånt tråkigt under dom som itne går att få bort genom att tvätta om du nu inte skruvar bort kjolarna varje gång!!!

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
Var och kollade på bilen igår.Ca400 km från malmö.Var typ 100% säker att jag skulle köpa den.Så som gubben hade förklarat hur bilen såg ut och gick.Kommer hem till honom och bilen står utanför.Såg rätt bra ut LÅNGTIFRÅN.Kom närmare börjar se rostfläckar direkt.Hela bagageluckan typ,skärmarna föll de av rost bitar bara man tryckte lite,stor pöl med vatten på bakgolvet,ett 10*20cm långt hål under batteriet i bagaget,spoiler på sidan skadat,rostbubblor runt framrutan,hela framspoilern helt köttad och matt,olja på ventilkåpslocket och runt om,Kammen knacka så att de eka i hela kvarteret,ett vinande ljud bakifrån när man körde som han påstod var diffen,han hade ingen aning om kambytte,service och såna grejer,liten buckla fans det också på framskärmen mm mm mm
Så jag åkte på en Nit.Så J*VLA förbannad man kan bli efter ett sådant besök.
Om någon vill ha denna bil så rekomenderar jag den Absolut inte!!

Länk

John Carlsson
Du kan få köpa min för 25 tkr.

Den har rullat 17500 mil (årsmodell -89) och jag har ägt den i 2 år. Innan har jag haft en likadan i 6 år. Jag kan E30.

Bilen är delfingrå metallic och är sånär rostfri, lite rost på insidan av bakluckan ca: 3 cm. Samt en skärmkant som fått sig en smäll av hjulet, dock ingen gravrost. Motorn är chipsad, vilket tyvärr inte gör ngn skillnad. Orginalchips medföljer. Den är importerad och har M-paketet. Vid 14300 mil så bytte jag kamrem på verkstad samt gjorde en grundlig service. Efter det så har jag själv bytt olja var 1000 - 1500 mil.

Vi har den som andrabil förnärvarande men känner att användningsområdet för den har försvunnit nu när jag har 2 barn och fru.

Är du intresserad så kan du ringa mig på 0708 41 66 63

JohnC
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
M528: jag förstår precis hur du känner dig .. jag var och tittade på en före den jag har nu... jag ringde och prata med killen ja de är bara lire rost på en dörren runt låset .. okej tänkte jag de går lätt och fixa tänkte jag .... betämmer tid och åker och tittar på bilen i avesta de är ju några mil från gävle .. han kommer och vissar upp bilen ser jävligt bra ut på håll men sen när man kom nära så såg den ut som skit rost under lacken som bara in i helvet... vilken jävla buss bil och idioten skulle ha 35000 sista gången jag åker till avesta för och titta på bil .....trode fanskapet han kunde lura mig bara för jag var tjej ...jag frågade flera gånger om de var nå rost ...som den där bilen såg ut så var den inte värld mer en 10000 kanske om ens de ....
Man nästan tappar lusten att söka efter en annan bil efter såna här grejer händer.
Teres::Hände nog samma sak till mig.Eftersom jag inte är tjej så visste han nämnligen att jag var rätt ung.Kanske därför han inte ville berätta allting.Han visste inte ens om kamremmen var bytt på den.Dem visste inte ett S**t om bilen med andra ord.Jo att han bytt avgassytem på den för nån månad sen. Det var allt.Denna bilen var heller inte värd mer än 10lappar.
Men det är bara att söka vidare....

gav du han inte ens nåt bud?

Mvh Joakim
sc
637
schumi
e30 318is -90
man blir så jävla trött på sånt där.

jag var och kollade på en hel del bmw innan jag köpte min is och jag tycker fan att folk ljuger sig blåa hela tiden.

man frågar om det tickar mycket om kam och ventiler.
dom säger att det inte hörs någonting.
man kommer dit och man får ha hörselskydd för att det är så mycket missljud.
bil efter bil.

det kanske helt enkelt är som så att folk definerar saker som missljud, rost, fint skick på olika sätt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.