|
|
|
|---|---|
|
HEJ. JAG HAR KÖRT M3-SMG-02 IDAG.. FY F...N VA DEN GÅR MAN SKITER JU I BYXAN ME EN SÅN HAR MAN JU INGET KÖR KORT KVAR... AJA,, JAG E I HELT EXTAS VILLE BARA SÄGA DET.. HAR NI ÅXÅ KÖRT DEN? VAD TYCKTE NI? KULIGT MED SMG LÅDAN,,, HELT UNDERBAR MEN SVÅR ATT FATTA I BÖRJAN.. HEHE. "OM MAN SMÄLLER BLIR DE LÄRO-PENGAR Å STENSKOTT" | |
|
Hett tips: Tryck in "Caps Lock"- tangenten. Stora bokstäver betyder att man SKRIKER, enligt Netiquettens alla regler. Välkommen till BMWPower för övrigt! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Rolig vxllåda. helt klart! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Hett tips: har man kört E46 M3 med SMG II så SKRIKER MAN VÄLDIGT LÄTT! Måste bara hålla med, detta är en riktigt rolig bil som jag väldigt gärna skulle vilja äga. Tråkigt med deras motorras, jag har iallafall inte blivit klok på om problemet är löst eller inte. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra forum.. |
|
| Jag skulle också skrika om jag fått köra en sån.. | |
| Hur gammal är du? | |
|
om ni kollar hans press så verkar det vara fel på CAPS LOCK knappen :) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
Jonas M3 |
smg= lite synd för bilen..........långsammare än den manuella men det e coolare växlinga, helt klart...... M-Tritschka |
|
mosse: ja är 18 bast strax 19..om 14 dagar bara. Jonas M3: då har du altså kört manuell??? hur var de då? |
|
|
Jonas M3: Om du menar SMG så kanhända att du kan växla fortare än den. Det som är positivt med SMG-lådan är att man kan hålla båda händerna och koncentrationen på ratten. SMG II-lådan har jag väldigt svårt att tro att du växlar fortare än. Klarar du att växla under 8 hundradelar? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| när jag körde m3:an, så var det lika bra att inte ta bort foten från gasen,,, den bara öka å ökade hela tiden, men skönast var nog aatt köra om alla på 6:ans växel, å ändå känna att den hade mycket kvar att ge!! hehe ..åhhh drömbilen nr 1. | |
Jonas M3 |
hej menar att smg är i acc lite långsammare än manuella..... växlingarna är mycket snabbare om du ej kan köra en manuell med våld......... dock är smg underbar för du kan som nån sa ha bägge händerna på ratten o bara njuta. de tiondelar i acc som den skall vara långsammare e skit samma men det märks om man kör bredvid varandra och drar. smg skall väl vara lite mer vikt i. M-Tritschka |
| Jonas M3: Vad jag har hört så ska M3 med SMG 2 vara snabbare än den manuella, speciellt i "Launch control" läget eller vad det nu heter. | |
Jonas M3 |
jo, med launch funktionen är det nästan omöjligt att få en dålig start. det är ju från noll och uppåt den e grymmt startsnabb...launcontrol låser ju bilens varv på ett visst varvtal även om du trampar gasen i botten vid stillastående start. sen e det bara till att släppa upp paddeln och så studsar bilen iväg som ett helvete... visst där e den snabb. M-Tritschka |
|
JA jag har kört den och ja jag körde t o m ifrån en idag med krutis:) Asken |
|
|
Asken din gottegris! vilken helt underbar lista på bilar du börjar få SPECIELLT den sista Jag kan nästan tänka mig att konvertera om du är giftaslysten ; ) När blir det leverans eller finns den redan? berätta berätta berätta!!! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra forum.. |
|
|
Carl L, I samtliga tester har SMG II varit långsammare än manuell till 100. |
|
|
johann: Har inte jämfört bil mot bil men är beredd att hålla med. Det är växlingen från 1:an till 2:an som aldrig blir speciellt bra med SMGII (kanske finns fördröjningen med för att minska slitaget?) och jag tror det är där tid förloras. Det är stor skillnad mot växlingarna längre upp som är betydligt snabbare. 2:an till 3:an samt 3:an till 4:an blir som hästsparkar i arslet. Åas känns 0-100 helt ointressant för min del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.