AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
465

Frågor om importerad touring

Hej,

Några korta frågor om importerad 328 touring:
* Skall avgasröken -alltid- vara helt ofärgad? Dvs, m det kommer svagt grå rök ur avgasröret direkt vid
start, är det ett problem?

* Om bilen är en 95:a och är stämplad första servicen
mars 96 (190 mil), hur kan serviceboken vara tryckt
96? (har de fejkat den efteråt månne?).

* Kan man hitta 95:or 328i touring runt eller under
90 kkr i tyskland och i så fall: i vilket skick?

Tack på förhand
Ko
663
Koffe
320iC -93
Avgasröken är ofta (alltid?) grå vid kallstart... Inget att oroa sig för!

//Koffe
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Min servicebok är från samma år som bilen.........

Min bil ryker lite grått/vitt vid kallstart, helt normalt, bildas kondens vatten i avgasröret vid stopp......

328 för under 90tkr är nog inte i toppklass, säkert lite utrustning och mkt mil.....

serviceboken är alltid tillverkad innan bilen, hur ska de annars kunna lämna ut den till kunden? det är definitivt nåt lurt annars.
90 kkr får man en extrem långmilare för. Jag har sett mycket dåliga bilar för runt 20000 mark, vilket är 96 papp därnere. Kolla runt 25-27000 mark istället, då får du en fin bil med vettigt miltal.

mvh Johan
Anton
Är du säker på att serviceboken är orginalet som följde med bilen? en servicebok kostar runt 40kr och stämplar går att fuska med.Jag har en 328 touring 07/95 där s-boken är tryckt 94.Men däremot så finns det en tilläggsbok till instruktions boken som är enbart för touring modellen och den gäller för både 95-96års modell.

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Hej igen!

Min s-bok är tryckt, januari 97 och min bil är tillverkad juli 97....
Så den är nog iordning!

Är det i svårt att få Bmw handlare i Deutschland å stämpla en ny bok???
är dom inte rädda för att bli avslöjade och förlora rätten att kränga bimmers?!??!

//Tobbe
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kan det inte vara så att bilen är en -95 som är uttagen -96?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag hade en 328ic -95, men uttagen 03/96
Det behöver inte vara falsk bok.
Kolla på "briefen" när bilen är satt i trafik så får du svar på frågan om s-bokens äkthet.

Helsingborg-Norrköping (40mil)på 2h 40min !!! med 190E 2.3

Anton
Att kolla Fahrzeugbrief är en bra sätt att kolla bakgrunden på bilen,förutom att man får reda på alla tidigare ägare så ser du datumet när bilen lämmnade fabriken och när den togs in i trafik första gången, i serviceboken kan du även se vilken bilhandlare som sålde bilen(nybils leveranskontroll)sen är det ju inte säkert att samma handlare har servat den hela tiden,men det brukar vara samma så länge alla garantier gäller.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.