AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
453

328i -98 E46 i toppskick!

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Vad kan jag få ut för ovanstående bil i extremt fint skick!!!!
9800 fullservade mil,titansilvermet.
Utr:

Digital klimatanläggnig,17" Bmw Radial (orginal) med Michelin 225/45ZR17" ,Sportstolar med svart halvskinn,Sportratt,6x vita blinkers,Hi-Fi aktiv med Buisness Cd, 10 högt.+separat slutsteg(bmw org.),Alu.inredning,H&R chassie 50mm lägre fram,30 mm 4xelhissar,6 airbags,Elspeglar,Elsollucka,Armstöd fram i skinn
Aut. avbländbar backspegel,Asc+t,Fullservad med bok 2 komponents lackförsegling utförd 2002-06 Insp. II utförd 17/1-03,Rökfri,Inget omlackat på bilen,Import -00

Papper finns på att länkarmar och termostat är bytta,samt att milkontroll är utförd hos Bmw.

Har begärt 175.000:- Tycker den helt klart borde vara värd det eller??

Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ha tålamod bara.... :)
Hej!
jag var och kollade på en snarlik åt min kompis igår, en -98:a som hade gått 8600 mil, titansilver med svart skinn, glaslucka, sportstolar med värme, klimator, CD-växlare, multiratt med farthållare (den saknar du om jag minns rätt?), 16" mm. den var jättefin, milen verkar stämma men det saknas en oljeservice i boken. inga bucklor eller repor, men den verkar vara omlackad på bakskärmarna. den står hos en auktoriserad mercahandlare med garantier och allt, de släpper den under 170' som det verkar. vet inte om det är värt något som jämförelse? Så 175' är kanske lite högt, fast med dina 17" kanske rätt köpare betalar det. jag skulle gissa neråt 160-165' pga avsaknad av multiratt, men då är jag personligen inte så intresserad av 17".
nu när det börjar bli varmare tror jag bilmarknaden drar igång igen. det brukar alltid går bättre att sälja bil i april och maj, hoppas på det i år också.
lycka till!

mvh Johan

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Alla har olika krav och önskemål. Själv skulle jag utan att ha tittat på de båda vara mer intresserad av Jojjes då den andra saknar en oljeservice (på redan långa bytesintervall 2500mil!) samt omlackad på bakskärmarna (tal att granskas).
Men detta är förstås helt subjektivt och utan att ha tittat på bilarna irl.
jojje: Det borde inte vara något problem att få 175.000 SEK även utan vinterdäck.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Johan328:a Länk till ovanstående bil hos en merca handlare tack.
Titta på en 328:a e46 99:a hos en lokal mercedes handlare med 6000 mil på mätaren och likvärdig utrustning för några månader sen för 220 kkr.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Hej!

tyvärr lyckades jag inte kopiera länken från bytbil, men den finns med bilder där. blir lite ledsen att du inte tror mig wendtan....
observera att den inte är svensksåld, men det är väl ganska få av 328:orna?

Mvh Johan

BMW 328 i
Årsmodell: 1998
Mätarställning: 8.600 mil
Färg: Silver
Karosseri: Sedan
Pris: 179.000 kr
Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Elhissar fram och bak, Eltaklucka, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Servostyrning, Skinnklädsel, Stereo, Yttertemperaturmätare, ACC
Försäljare: Landrins Bil, Västerås
Telefon: 021 - 17 00 80
Fax: 021 - 17 00 81
E-post: info@landrinsbil.se
Johan: Allså de lät bara VÄLDIGT olikt en Mercedes handlare.
Marknads priset för en bil som du nämner är kring 170 kkr. så de stämmer bra. att de skulle finnas sådana bilar hos en auktoriserad firma med garantier för samma pris fick ja lite svårt o tro. Ja är dock överbevisad.
Priset är om bilen inte är väldigt smälld ett väldigt bra pris hos en handlare skulle ja vilja säga.
Vad är de för antislir system i bilen?

Min 328:a är svensksåld..

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Här kommer länken till BytBil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.