|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
Espen |
Mr Apex: Jo jag vet! Försöker att undvika att köra så mycket som möjligt! Och jag kör min gamla vinter v**vo så den är det lungt med! Men ibland så måste jag köra och så är det bara! -Eppe- Born2XLR8 |
|
Tja, det går väl bra ända tills det att ett barn kliver ut i vägen och blir invalidiserat för resten av livet. Svider rätt bra att behöva betala ersättning till ett olycksoffer ur egen ficka........! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Espen |
Ja just det Johan B... Hade jag varit dig så skulle jag pantsätta bilen och köpa en cykel! Jag som kör ca 6000 -7000 mil per år blir inte sämre förare p.g.a att körkortet är omhändetaget! Men som sagt akta dig så att inte ett barn kliver ut på vägen när du kör senare, eller nej just det, det händer ju inte dig för du har ju körkort! -Eppe- Born2XLR8 |
|
Espen, finns inga garantier för att det inte drabbar mig! (peppar. peppar- hoppas att det aldrig inträffar!) MEN min försäkring kommer att gå in och täcka en sådan händelse ekonomiskt. Dvs. jag kommer inte att bli personligt ekonomiskt skuldsatt för resten av mitt liv om det inträffar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Espen |
Johan: Det är en ganska långsökt diskution! Om det nu skulle hända så skulle jag inte kunna leva med mig själv, då spelar skulden mindre roll, dessutom så kör jag inte runt hela dagarna och jag jobbar defenetivt inte. Utan jag kör när jag måste, vilket är 4-5km lite då och då. Under det lilla jag kör så hoppas jag verkligen på att det inte ska hända! Men dom sträckorna jag kör brukar det inte vara ungar som leker på (militäranläggning, I16)! Men men, det är absolut långt ifrån alla försökringar som täcker en erättning till olycksoffer när det överstiger en viss summa. Jag vet inte ens om min trafikförsäkring på vinterbilen gör det... Mvh -Eppe- Born2XLR8 |
|
En giltig försäkring täcker alltid kostnaderna för annan part även om du är vållande! Var och en gör som de vill, men man bör vara medveten om riskerna! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Espen |
Jo jag är medveten om detta... -Eppe- Born2XLR8 |
|
Jag lider med dig!! Fick tillbaka mitt körkort i onsdags, efter att varit utan i 2 mån. Fortkörning.. usch inge roligt!!! Lycka till.. |
|
Espen |
Joakim: Jo det är fruktansvärt jobbigt! Men handen på hjärtat, körde du aldrig under spärrperioden? Grattis till kk igen då!!! =) -Eppe- Born2XLR8 |
| Joakim:Hur snabbt körde du?när de tog din kort alltså... | |
| Espen Johan B: Jag är nästan 100% säker på att trafikförsäkringen gäller även om föraren saknar körkort, dock så täcker inte vagnskadan i det fallet. Samma gäller för berusad förare. | |
|
Hube, ersättningen till utomstående får nog försäkringsbolaget täcka upp, MEN de lär skicka en räkning till dig därefter..... Dvs. du lär inte bli skyldig den som råkar ut för skada något, men däremot lär du få en skuld mot försäkringsbolaget. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nej, nej inte jag, för jag har körkortet kvar... Det är möjligt, jag vet ej faktiskt, men den skadade/drabbade får iaf pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.