|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| hejsan,igårkväll tog tom mitt kort,jag körde mellan Malmö och Löddeköpinge,jag körde ganska lungt,sen jag gasade till ca 160-170 då följde de efter med civil bilen och filmade mig,när jag blev stoppad de visade filmen jag körde 162km/h...så jag ställer denna fråga och hoppas att nån kan hjälpa mig,jag har haft kortet i snart 3 år hur blir det nu måste jag köra upp igen eller får ´jag den och hur länge dröjer det hmm jag vet att sommaren är förstörd men kanske det blir lättare om jag får nån svar är väldigt tacksam för svar | |
|
Prövotiden är bara 2år. Om det var 90-110 väg så behöver du nog bara vänta några månder på kortet. Om du behöver körkortet i tjänsten så kan du göra en överklagan och säga det till länsstyrelsen. Om du har tur så sänker dom straffet en aning. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Tippar på 2-3 månader.. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P |
|
|
Jag har däremot en fundering. Om man kör i 250 (enligt polisen) på en 110 väg. Altså 140km/h för fort. Får man fängelse då?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
| Du Tomas jag sörjer med dig !!!! | |
|
Hade en kompis som körde 153 på 50-väg med motorcykel.Han blev av med det i 10 månader,men behövde inte ta om det.Fick även samhälltjänst i 50 tim. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P |
|
|
Beror nog lite på vilka omständigheter som råder. Fortkörning och vårdslöshet i trafik lär du åka dit på. Är det övrig trafik på vägen kan du nog åka dit för framkallande av fara för annan eller något liknande! I vilket fall lär det gå till åtal av åklagare! Mvh |
|
|
Hmmm, såg att man kunde misstolka vem jag svarade! Det var ämnat för bmw_m6:s fråga om 250 knyck! Mvh |
|
|
Johan B... Tackar för svaren.. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
| tack grabbar tack coupepower... | |
| äh det är bara att köra vidare fast lagligt...hur ofta blir man stannad igentligen...eller så "memorerar" du någon annans personnummer (som du är hyfsat lik) och säger att du är denne men påstår att du glömt ditt lägg (personen måste ha körkort)...helst om du har någon bror, detta brukar fungera. | |
|
Skulle inte rekommendera FRIFART:s tips. Varje vettig person som jobbar på "trafiken" lär kolla upp ägaren till bilen, och därmed om ägaren har tillstånd att framföra fordonet. Antar att Thomas22 äger sin egen bil. Men alla gör vi precis som vi vill.. :-) Mvh Patrik - lite mer laglydig, men man är ju tvungen..vore pinsamt annars ;D _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Nej, gör man som frifart rekommenderar kommer man att åka dit för urkundsförfalskning om man blir upptäckt! Det kan ge fängelsestraff i värsta fall.... Mvh |
|
| Thomas22, nej gör inte det för gudsskull det är oansvarigt och straffbart...fy på mig som sa så nu måste du försöka glömma mitt dumma och totalt hänsynslösa uttalande..eller ta det med en "klackspark" och inse komiken i det hela :-) | |
| jag kommer inte köra bilen innan jag fått tillbaks kortet men jag bara undrar om nån har varit me om nåt sånt och hur länge ska jag vänta???? | |
|
Thomas22: Vad jag vet så görs en individuell prövning i varje enskilt fall, så det blir till att vänta och se. __ Länk |
|
|
Blev du av med MC kortet oclså då eller? |
|
|
Alla behörigheter dras in om man förlorar körkortet! Mvh |
|
| ja allt är borta...nu gäller det GSX utan skylt det är den enda jag har kvar av sommaren :( | |
|
Någon frågade vad som gällde vid rejäla överträdelser av hastigheten. Jag har för mig, rätta mig om jag har fel någon, att det är automatiskt åtal om överträdelsen är mer än 100 km/t. Det händer titt som tätt att ngn åker dit för runt 200 km/t på 90-väg. Ta det lugnt i trafiken grabbar, och tjejer. Det låter som en hel del ogenomtänkta (läs: omogna) uttalanden här just nu! MVH Tobias |
|
|
Länk Om det var 90-väg: 6 månader,Böter?, ärendet till åklagare (51 över). Om det var 110-väg: 4 månader, 2000 SEK, ingen åklagare (41-50 över). Uppgifter från trafikjuristen.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.