|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt att montera dragkrok på en B10 3,5 eller B10 BiTurbo Mvh Morgan | |
|
Glömde hur mycket får man dra isåfall Mvh Morgan |
|
| På BiTurbon sitter kylaren till bakaxeln innanför stötfångaren, men visst det skulle nog inte saka i uppförsbackarna ;-) | |
|
Gerhard.du har möjligtvis inte lust att kolla i ditt regbevis på hur mycket du får dra med B-kort resp BE-kort Mvh Morgan |
|
| Det står ingenting i dom rutorna. | |
|
Gerhard, Då får man nog inte montera krok Mvh Morgan |
|
|
Visst får man montera draganordning på en Alpina, men jag tror inte att Alpina som biltillverkare bryr sig så mycket om att prova fram en släpvagnsvikt, det är inte riktigt deras nisch om man säger så. Jag kan titta i fordonsdata om det står någon släpvagnsvikt där. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| På nyare modeller så bör det inte vara några problem tror jag men jag vet iallafall på äldre modeller, t.ex. 70- och 80-talet, så ville inte Burkhard Bovensiepen att Alpinor skulle användas som dragbilar och var därför inte registrerade att få ha dragkrok. | |
|
Jeppe Det vore snällt om du ville kolla det i fordonsdata. Jag pratade med Jarls bilservice och dom trodde inte att man fick montera på någon B10 överhuvudtaget,men han hade sett B10 BiTurbo med dragkrok, men han trodde att dom inte var reg bes Mvh Morgan |
|
|
1370 kg respektive 1600 kg (utan respektive med E-behörighet) Men varför dra med en Alpina? Nästan helgerån=) |
|
|
För att jag har husvagn och samtidigt vill ha en trevlig bil med tryck i, så varför inte kombinera nytta med nöje :-) Mvh Morgan |
|
|
För att en Alpina är en Alpina! Man går inte in och gör et tsånt ingrepp på en sådan bil. Är ju som "Semper fi" säger ett helgerån. Låt bilen vara som den är och köp en vanlig 5serie att dra husvagnen med. Tror även att du kommer få svårt att sälja en Alpina med drag. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Så bara för att jag behöver dra en husvagn ibland så ska jag inte skaffa en Alpina,synd att ni tycker så, det finns ju avtagbara. Någon vanlig 5serie vill jag inte ha, så då är ju alternativet M5 som jag vet att det finns dragkrok till. Mvh Morgan |
|
|
Liemannen: Bör inte vara problem att sätta på ett drag på en Alpina varför skulle det inte gå? En kompis satte på ett drag på sin 911 och det gick och det är många år sen. |
|
|
Tja, öhhh... visst går det att sätta drag på sin Alpina. Det är ju en BMW. Jag har sett en Maserati 3000GT med dragkrok i Stockholm. Ägaren körde tydligen sin Waterjet (eller vad det nu heter) på en liten specialdesignad vagn bakom Maseratin... håhåjaja... :) Jag tänker i alla fall inte montera drag, det är tillräckligt med drag i bilen så att det räcker för mig! ;) |
|
|
Har dragkrok på min M3:a , perfekt till cykeln ! MVH TONY ///M3 |
|
|
Alpina sätter inte själva några släpvagnsvikter på sina bilar, på vissa modeller åsätts vid typbesiktningen en text att draganordning ej får monteras. Då bilen finns i så få exemplar i Sverige finns ingen generell fordonsdata, utan alla data ligger på det enskilda fordonet. Det bästa att göra är att kontakta BMW och be om uppgifter om bilen får utrustas med draganordning, och i så fall hur hög släpvagnsvikt som tillåts. Vanligtvis tillåts samma släpvagnsvikt som för grundmodellen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack jesperado det ska jag göra. Mvh M/// |
|
|
Liemannen: Hur gick det? Fick du någon data av BP, eller funderar de fortfarande på saken. Fick ditt mobilsvarmeddelande angående B10 3.5 och V8, men du skulle kolal BiTurbon. Är det något mer du behöver veta av mig så är det bara att höra av sig. |
|
|
quixotic2:dom hade inga uppgifter om BiTurbon så han sa att jag skulle kontakta Alpina eller BMW Så jag började med BMW men han som vet mest om dragkrokar hade sem till mån. så jag ska ringa honom då. Så jag skickade ett mail till alpina och fick svar i dag av Chrisopher kratzer på alpina den 11/4 att jag skulle kontakta bmw group i Malmö ,ringde telefon nummret han gav mig men inget svar. Så det är bara att vänta till mån och försöka då Mvh M/// |
|
|
En fråga till phiber// När du säger att du har dragkrok på din M3-93, hur lyckades du med det? På BMW säger dom att man ej får ha dragkrok på E36 M3 Coupe. Dessutom så är bilen enligt mitt regbevis inte godkänd för dragkrok. Kör du utan godkännande från bilprovn. eller hur lyckades du med detta? //Intresserad av att skaffa dragkrok på min också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.