AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
667

fälg o..däck flyttar sig

Visa användare
94
johnny e
525i -89
tja nu har jag problem!! ( två)
jag köpte de där fälgarna ja prata om ,17" roundekerstyl.8 1/5" med ET värde 13. tror de är til 7serie, men prata med bmw trodde de skulle gå . Ser nu att de blir lite breda fram,(utåt)ska precis köpa däck! 225 45 17. har bara provat fälgen på bilen.Funderar om ja måste svarva av nån mm.men ser att de inte är så mycke plats innåt heller! Sen gäller de att få tag på nåt ställe där de får upp en så stor fälg i svarven(suck).De andra problemet är att ja märkte att hjulet går att flytta i längdled dvs framåt/bakåt förstår att de är nån bustning men vilken/vilka.hur byta?pris?tips? vore tacksam för tips om någon har vari med om liknande även om fälgarna! mvh : johnny 525 89:

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är lagringen i det så kallade casterstaget.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Johnny e,

Du skriver 8 1/5", menar du inte 8 1/2"??
8 1/2" är ju bredare än 8 1/5" och 8 1/2" ALPINA-fälgar med 235/45/17 är vad som sitter fram på min bil utan att ge några problem. ET på dessa fälgar är 12.

mvh

MW-Guru
Om du bara provat fälgen så antar jag att du inte ställt ner bilen. Det är ju en viss innåtvinkel Camber tror jag att det heter på hjulupphängningen som gör att när du har bilen upphissad så kommer fälgen längre ut.

Allting tar sin tid...
Visa användare
94
johnny e
525i -89
Jo självklart menar ja 8 1/2" sorry lite felskrift där!!Perfekt ville höra om de var nån annan som körde me liknande puckar o vart vänder man sig, jo till forumet så klart!!! Nu köper ja däcken!
Tänkte inte på att de blir annan vinkel me bilen upphissad!
jag får en ,en gång tacka för råden de här forumet är de bästa man kan ha det är ju bra att man hjälper varann så inte alla behöver göra samma misstag!!

mvh/johnny

bmw,what else!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.