AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
569

Någon som haft problem med sin 325 ix?

tjena!
funderar starkt på att skaffa mig en 325 ix och funderar om någon vill dela med sig med lite erfarenheter både bra och dåliga! t ex hur håller 4hjulsdriften på dom? några saker som brukar gå som man ska kolla innan man köper en ix? har sett att dom flesta brukar ha gått ca 20000 mil så det lär väll ska bytas X antal slitdelar!
Jo
70
Johan F
325iX -89
Jag har bara haft min iX några månader, men än så länge har jag inget att anmärka på, förutom att den kanske drar lite mer än en "vanlig" 325:a. Men det lönar sig å andra sidan på vintern, då man har ganska mycket bättre grepp än 2wd-bilar.
Vad gäller fyrhjulsdriften så verkar den hålla bra, jag kan i alla fall inte minnas någon som lyckats knäcka den.

okej! har du bytt några slitdelar eller hade förra ägarn bytt nånting?
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
Jag hade en ix 1988 innan den var fin men drog hemskt mkt bensin.....
den är inte lika snabb som en vanlig 325:a (ax etc)
dyr att laga om ngnting händer.
servicen är svindyr också... tack vare att det är dubbelt av "allt"
men om det är en vinterbimmer är den bra...
men passa dig för driftskostnaderna...
vad menar du med drift kostnader? typ soppa, försäkring, skatt och om nått går sönder! Men om man nu ska skaffa sig en 325ix vad ska man kolla när man är och kikar på en sån bil då?
X-
375
X-ray
325i -87
Jag föreslår en vanlig 325i. Jag köpte ett guldexemplar för 30.000
den e de inga fel på (bara gått 14.000) Men man klarar sej perfekt utan 4WD tycker jag. kolla motor, bromsar, lekage, ventlier dämpare, ljuddämpare ALLT så vet du va du får =)

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
iX är en underbar bil på både vintern och sommaren.
Visst är den lite slöare än en valig 325 på sommaren men på vintern är den MYCKET snabbare.
Den har lite mer vikt att släpa på och är lite mer understyrd men det kan man råda bot på med vissa enkla modifikationer.
Har haft flera E30 och en E39 men iX:en är den roligaste.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

Jo
70
Johan F
325iX -89
bjorne!
Jag har själv inte bytt mer än en sprucken insugsslang och en gummilist.
Såvitt jag vet har förre ägaren inte heller bytt några större prylar, bara vanlig service + div. småprylar som slits ut på alla 14 år gammla bilar.

Precis som Cato och Magnus säger är den lite tyngre och lite slöare, men någon enorm skillnad mot en 325i är det nog inte..

/ Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.