|
|
|
|---|---|
|
Info om bilen: 22,000 mil, Lb reg, 16" Borbet fälgar, breda däck ... Pris: 24,000:- Vilken prisklass är det på BMW 324 TD -88? Tycker att 24,000:- låter lite väl mycket, eller? Tänkte inbyta en Opel omega -87 och punga ut med Ca: 16.000:- | |
|
Risken är väl att en 324 TD är lite svarte petter man kan bli sittande kvar med... både Opeln och BMWn lirar i mina ögon i 15000:- klassen så jämt byte eller nån tusen lapp i mellan på sin höjd |
|
|
Precis! Vid lite närmare undersökning så var bilen importerad, och det konstiga var att insprutningspumpen var bytt vid redan 19.000 mil. Hittade även över 1 år gammal annons på nappet.com Länk |
|
| Så vill man åka snålt i en sur disel kan det vara ngt men reservdelar....sälja..... iskall bil.... skambuda eller glöm!! | |
|
En 324td är inte alls en iskall bil. Det finns många som vill åka E30 fast diesel. Sen hur pass "sur" den är visar jag gärna i en kon-bana nånstans ;-) Priset på 24.000 är nog dock lite saftigt kanske. Men beroende på skicket är kanske nåt mellan 15-20 rätt. |
|
|
Handen på hjärtat Kent man kan INTE jämföra en 80 tals diesel som 324TD med dagens moderna TDi/CDi motorer ( kör/kört mycket med bägge delarna) Hur många som trånar efter en E30 diesel skall jag låta var osagt men javisst är det ett bättre/roligare alternativ till MB 230D om man vill åka billigt... Sen är det är med att laga den när den rasar kan ge vissa problem då modellen aldrig sålt i landet... ( samma bör man ju även tänka på vid affär ev. affär..) |
|
|
Nej, man kan inte jämföra motorn med de som tillverkas idag. Såklart inte. Men det är en körglad motor i en välbalanserad kaross, och det går med enkla medel att få bra fart i motorn. Alla delar till modellen finns ju att få tag på hos BMW. Samma motor sitter ju även i 524 och den bygger ju på M20-motorn som inte är helt ovanlig. Och 324an delar många andra delar med 323/325. |
|
|
Jag köper nog en MB 190 2.5 diesel istället. Eftersom ägaren inte ville sälja bilen under 24,000:-, dessutom så var det ingen pärla direkt! |
|
|
Mercan är helt klart slöare, särkilt 2.5 utan turbo. Men den håller troligen en högre kvalite. Lycka till! |
|
| Dieselfantaster bör ej glömma att slå i en eller ett par deciliter tvåtaktsolja i soppan ibland. Smörjer pumpen och får alla ledsna importdieslar att kvittra av glädje och dieselägare att slippa DYRA pumprenoveringar. | |
|
Jaså, det var därför alla säger åt mig att hälla i lite tvåtaktsolja i tanken. Har alltid svarat med Typ: Är du dum i huvet, 2t-olja till en diesel! =) Man vet vad man har, men man vet inte vad man får. |
|
| men fan merca är ju bara skit | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.