|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en E34 från 1990 med elektriskt centrallås. Höger bakdörr har gått i baklås och kan inte öppnas, vare sig innifrån eller utifrån. Eftersom dörren är stängd går inte dörrsidan att få bort. Hur gör man för att 1) öppna dörren 2) få loss dörrsidorna? Tacksam för snabbt svar! | |
| det ska tydligen gå att få bort dörrsidan med dörren stängd..jag har samma problem som du, låsknoppen sitter som berget. | |
|
Jag har försökt, men så vitt jag kan se går dörrsidan innanför karrossen. Någon annan som har tips? |
|
|
Min 750i har samma problem! Dock verkar det omöjligt att ta bort dörrsidan utan att ta sönder den enligt de verkstäder jag har pratat med. Jag funderar på att prata med en låssmed, som kanske kan sticka ner ett "biltjuvsverktyg" mellan rutan och listen på utidan och öppna dörren? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Had samma problem på min gamla 518. Lossa alla skruvar som håller fast dörrsidan. Tog loss baksätet sen dörrlisten, sen var det bara att slita å dra, det går bra med lite vilja dvs våld. Du kanske drar i sönder några clips, men det är inte hela världen. Glöm inte att lossa handtaget på insidan när det har lossnat lite. Sen när det är klart så får du byta låsmotor. Lycka till! Och kom ihåg går det inte med våld så går det med mer våld. |
|
|
Hade liknande problem med en gammal O--l. Jag tog bort dörrsidan på motsatta dörren för att se hur mekanismen fungerade. Sen gjorde jag ett litet hål i dörrsidan på den låsta sidan och pillade upp låset med en tunn skruvmejsel. Det gick, fast kanske jag hade tur - lär väl litet bero på vad det är för fel. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det är tydligen typfel på E34 det där. Hade samma på min i tills i förra veckan. Verkstan fixade3 det år mig, efter en hel del slit. Det var centrallåsmotorn som bränt. Kostade 350 spänn på skroten, men det var tydligen besvärligt som bara den att få isär och ihop sa min mekaniker.... |
|
|
På min 750 brukade barnlåset hamna i nåt mellanläge. Ett jävla bök att få upp men det gick . mvh Frippan.... |
|
|
Hade samma problem med vänster bakdörr Men den började fungera igen utan problem. inte en aning vad det handlade om?? |
|
|
Frippan, jag misstänker starkt att det är barnlåset som har gått i baklås även på min 750i, eftersom centrallås motorn fungerar. Hur fick du upp dörren på din 750i? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Kontrollera så att det först kommer ström till låsmotorn, för kablarna går genom bagageutrymmet och det är vanligt att de slits, så det kanske bara är en avbiten sladd. Ha det gott! |
|
|
Förresten J.L Den här j---a barnspärren hur får man bort den, det är ju det sämsta jag någonsin har varit med om. Ha det gott! |
|
| Kör ner rutan och slå som fan på armstödet HÅRT.Lås och lås upp lite under tiden . Dörren är nog öppen nu förhoppningsvis . Byt C-låsmotor . Brukar funka. | |
|
Sitter det en centrallåsmotor i varje dörr? Jag kan nämligen bara låsa förarsidan och baggage. Passagerarsidan gär inte att låsa, nyckeln går runt men det händer inget. |
|
|
Jag har samma problem på min E34 -89 vänster bak har låst sig.. men tänkte prova att slita ut dörrklädslen... ska även kolla upp sladdarna som tydligen ska gå genom bagagen.. har ju varit o rotat en del där.. kan ju ha slitit av nån sladd elr nått.. Alla andra med samma problem LYCKA TILL.. :-) |
|
|
En god väns B10 hade sin låsmotor igenrostad, men knappen gick att rubba på hur lätt som helst (och inga stag lösa i dörrsidan!). Ren spekulation i brist på kunskap: Deadlock..? |
|
|
Nu har jag lyckats få upp min dörr.. D tog sin lilla tid att få loss dörrsidan utan att ha sönder den men d gick med litta vilja.. hehe.. sen va d bara till att rycka upp pinnen som kom från motorn.. fast den satt riktigt hårt.. smörj litta o sen funkar den bra igen.. får hoppas att den inte sätter sig igen nu.. camata: varför brist på kunnskap? min dörr satt fast.. inga stag var av men d gick ändå inte att dra upp knappen.. motorn hade helt enkelt satt sig.. |
|
| Brist på kunskap: Jag antog att E34:an ifråga har deadlock, men vet inte om E34:or hade det alls (eller om det skulle framkalla ett sådant problem) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.