|
|
|
|---|---|
|
Jag vill sänka min 318is 16v -90. Vad ska jag köpa för sats? Det är ju inte samma chassi som en 318i, men är det samma fjädrar? På sanksats.com finns inte 318is med, så vilken ska jag köpa? Sen så vill jag helst sänka lite mer än 40mm fram. Några rekomendationer? Min bil: Länk | |
|
Dämpare och fjädrar till 325i passar. Fjädrar till 318i passar också. Men eftersom 318is ligger mellan 318i och 325i i vikt så blir det lite konstigt. Skulle du köpa 325i fjädrar så kommer bilen sitta lite högre och dämparna kännas hårade än om de satt på en 325i. Och tvärt om med 318i fjädrar. Sen kan det hända att mindre nogaräknade tillverkare gör fjädrarna lika hårda iaf. |
|
|
Bra och billigt är Weitech genom Bildelsimporten(.nu). Sitter på min is. Kika på bild så ser du hur det ser ut med 16" Alpina skodda med 215-40-16. Länk Du skall ha samma fjädrar som till 325i utan M-chassie eller alla E30 med M-chassie. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jamex väghållningskit 60/40 sänkning Länk /Johan Länk |
|
|
Kors, Johan! Så det är så ditt lilla monster ser ut. Riktigt fräscht med sådana fälgar på E30. Trodde inte de fanns som 4-bult... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Mycket smakfulla och fina is ni har Haglund och Kihl. Är det äkta BBS challange? Mr C |
|
|
johankihl: Vilka säljer jamex och vad kostar en sats? Min bil: Länk |
|
ant |
jag väntar just nu på min sänksats från bildelsimporten. jag har beställt weitec kit 60/40 anpassat för 4 cylindrig e30 med 51mm fjäderben. jag har hört en hel del bra om dessa grejer så jag är mycket nyfiken på hur jag ska uppleva det. johan: fin bil.. har bara sett dina fälgar lösa på bild förut. det ser grymt bra ut med dom monterade. Mr C: nej det är inte äkta challange då dessa inte finns med 4-hålmönster. de fälgar som johan har på sin bil finns att köpa på Länk ser likadana ut med "motorsport" gjutet i centrum på fälgen. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
ant: Misstänkte det med fälgarna. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
När vi ändå pratar sänkning, hur mycket sänker original prylarna på is:en? Med tanke på att en is är bra mycket lägre än en vanlig 318i. När det står sänker 40mm, jamen från vadå? En standard 320/318/325 måste det väl räknas från men där räknas väl inte is:en? |
|
|
Hallå! Fälgarna är som sagt sådana som molway säljer. Gillar dem faktiskt, snygg färg på dem som min flickvän säger;) Har jämfört dem med en riktig Challenge på en däckfirma och utåt sett kan man inte se skillnaden förutom att BBS har gjutit in sin logga pyttelitet på fälgbanan mellan ekrarna och att fälgen är lackad i typ diamantsvart metallic (passande nog) inuti... mycket praktiskt eftersom allt skit inte syns heller! Nu längtar jag efter att plocka i min motor bara, känns inget kul med 136 hk som knappt orkar dra fälgarna;) Här till exempel finns kiten, kostar ca 4500 och fungerar bra: Länk /Johan Länk |
|
ant |
Jon_318IS: har för mig att du får räkna bort de 15mm (tror jag) från de 60/40 som fjädrarna ska sänka. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Kolla förresten in hemsidan www.laddtryck.com Jag lägger upp ett par bilder till på bilen ikväll och mitt motorrecept om någon är intresserad! Förresten, är det någon av er andra som vet om det finns någon mer m42 turbo än min och matte22k's bilar? Jag har faktiskt inte sett någon mer i Sverige, vet dock att det finns turbo kit att köpa i Spanien och USA så där lär det ju finnas ett par stycken. /Johan Länk |
|
|
Ticco här på forumet kör m42 med turbo! Min bil: Länk |
|
ant |
TG_Rossi: körde. nu sitter det en m20 a la sbr_bäckis i den bilen. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Glömde bort en, han som köpte ticcos turbo kit... Hoppas att man blir den som laddar hårdast i sommar i alla fall! /Johan Länk |
|
|
johankihl: Ingen info på laddtryck.com om motorn ännu... :/ Jag sitter ju här och är skitnyfiken. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund: Jag glömde bort att lägga upp nya sidan igår. Har inte lagt upp några motor bilder ännu men väl ett recept på skapelsen och fler bilder på bilen med sommar fälgar... /Johan Länk |
|
|
En smygvisning är väl inte fel iof! Mitt motor recept. m42b18 Bottendel: Viktjusterad och balancerad vev, stakar och kolvar. Kolvarna även svarvade för mer förmånligt komp för överladdning. svänghjul lättat och balancerat ihop med vev. 228mm förstärkt Sachs sport tryckplatta inpassad på svänghjulet, även detta balancerat. Lamell från BMW 324td. De flesta slitdelar i motorn utbytta. Malpassi 1:1,4 bränsletrycksregulator Ljusblåa spridare 391cc@3,8bar Volvo grpA turbo med mindre avgasdel. Audi wastegate Dumpventil by "Stange", tillverkad av Mange (bra rim) Ev SMT6, mapsensor och ett par spridare till... /Johan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.