AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
415

Var hitta fjäderbensstag till E30?

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
De är bra dyra hos många och det är sällan några på BMWBörsen här. Helst begagnade då jag skiter i hur de ser ut bara de fungerar. Både fram och bak är intressant.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Vladde
Det beror på hur mkt man är villig att lägga ut. bildelsimporten har fjäderbenstag fram från 1095 i stål. i aluminium 1695/1795

www.bildelsimporten.se

MVH Vladde

Be-My-Wife
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Bak kan du tillverka själv. Jag har för mig att det fanns en bil till salu på börsen typ en 325e med fjäderbensstag, där ser du hur det är gjort... inte så svårt.

Fram är egentligen inte svårt heller. Tillgång till en svets så fixar du det. Aluminium är inte nödvändigt om du inte har en lättad bil i övrigt. Skaffa lite rör och plåt och en sprayburk bara! Jag ska göra snart...

/Johan

Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
johankihl:

Jo jag såg dendär 325:an och det verkar ju inte svårt att tillverka.
Kruxet är att jag för närvarande inte har något garage eller svets. Blir svårare då. Om du tillverkar ett till dig vad vill du ha för att tillverka ett till mig också om det inte är för mycket besvär?

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Hmm... ingen aning vad man kan ta. Ska kolla upp vad jag får ge för material så kan jag kanske fixa det. Då åker jag och får färdiga plattor urskurna i sådana fall... Lacka kanske du får göra själv i sådana fall... Jag hör av mig på mailen när jag vet vad man kan få ge!

/Johan

Länk
Bmw ludde
Gjorde ett eget till min 325. Lite klurigt att få alla hål + vinklar rätt. Men det blev helt ok till slut. Man sparade 1000 spänn =).
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
johan:

Låter kalas! Lacka själv är inga konstigheter. Vore kanon om du mailade ett prisförslag. Jag betalar hellre mer och du är nöjd än att jag betalar lite och du är sur på mig. :)

ant
johankihl: du skulle kunna maila mig angående prisuppgift också.
detta om du inte tycker att det blir för mycket jobb dvs.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
www.motorshop.nu har fina har jag för mig. Även www.lindberg-import.com ..
Någon som har ritning på fjäderbensfläns alt. har flänsar till salu?

Johankihl:
Om du känner för det och det är ok så är jag intresserad också.
Börjar kanske bli många nu... men skicka gärna ett mail om du vill.
Jag har inte heller tillgång till garage eller svets just nu:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.