AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
345

Extraktorrör till Alpina B6 3,5

eing9911
Hej!
En kompis till mig håller på att bygga en "335:a" och ska ha ett extraktor rör till den. Tänkte höra om någon vet vart man kan hitta något (nytt el. beg) alt. att någon har en bra ritning som man kan bygga ett efter.

MVH Henrik
Länk

Kolla under Lintec grenrör

Allting tar sin tid...
eing9911
Alltså, han ska montera en m30 motor i en 325:a så ett vanligt m20 extraktorrör lär ju inte passa och jag vet inte om det passar att ta ett extraktorrör från en E28 heller. Det är ju ingen mening att bygga om ett färdigt extraktorrör för då lär det ju inte fungera som det är tänkt.

MVH Henrik
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Hitta alpina/hartge grenrör är inte så lätt....nytt kostar mer än vad det smakar kan jag lova....annars annonsera i tyskland alt söka på ebay!

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
eing9911
Jag har ett svagt minne att någon för ett tag sedan (1 år sedan kanske) hade några informativa ideer om hur vad man skulle tänka på när man skulle bygga ett extraktor rör. Jag kan dock inte hitta nåt inlägg om detta nu mha sökfunktionen. Är det nån som har nåt tips om vad man ska tänka på, lite mer ingående än att mottrycket skall vara det samma i alla rör. Kanske det finns nån bok om ämnet el. liknande. Är öppen för alla förslag.

Även öppen för lite trimtips om vad som behövs göras för att nå minst 250 hk utan turbo på en 3,5 l m30 motor.

MVH Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.