AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
804

Vill ni veta hur man blir av med parkeringsbucklor?

Visa användare
56
KP
520dAT, -10
Åkte på en ordentlig buckla på dörren på en parkeringsplats. Verkade avsiktiligt gjort. Ringde försäkringsbolaget som först hänvisade till vagnskadesjälvrisken men då jag nämnde TFF (se andra inlägg på forumet) så kom det fram att 1900:- skulle det kosta. Kollade med ditec men dom på orten gjorde inte den typen av jobb. Fick tips om cardent och killen därifrån tittade på bilen och sa att det kanske inte skulle kunna fixas (bulan mellan underkant fönster och bodyline, vänster bakdörr) men att det var värt ett försök. Efter ca 30 min var bucklan så gott som borta. Kan bara skönjas om man står i en viss vinkel. Hur som helst, killen var missnöjd och ville absolut inte ha något betalt.
Snacka om yrkesstolthet! Kan tillägga att annars hade det kostat 1000 spänn.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Alltid trevligt med folk som inte vill ha betalt om de inte anser sig ha gjort klart jobbet. Tänk vad mycket gratisprogram vi skulle få från Microsoft....
Mattan
Eller prylar från Bmw,,,,,,

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Eller en ny 5-serie

bo
282
bobbby
320i -91
De e bara o bugga o tack om han inte vill ha något.
Hubbe:
Så sant så sant

¨
bobby
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Snackade med en av killarna på CarDent på mässan i Sollentuna för ett par veckor sedan, kan intyga att deas "policy" är att dom inte tar betalt om det inte blir bra.

Ovanligt trevlig gest!
Ska lämna in M3:an där för några blessyrer inom kort.
/Klas
Herrarna från Cardent spöar Joe Labero med hästlängder! Helt otroligt att se vad de kan trolla bort. Jag har också haft en bil som Cardent lagt sina förbarmande händer över. Mannen som fixade bucklorna sa att den ena av de två bucklorna inte blev helt bra och reducerade därför priset KRAFTIGT. Jag lät sedan personer som inte visste var på bilen bucklan satt försöka uptäcka den. Alla misslyckades. Även jag som visste var den fanns fick anstränga mig för att se den.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hoppas dom tar bra betalt för sina lyckade jobb så att dom har råd att vara kvar...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Nå´n som har tips på var man kan få tag på dessa duktiga "herrar"?

MVH
Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :))
M3
57
M3 hellrot
Z3M Roadster - 99
528 iA Touring - 00
042 - 125862
Mob: 0707 - 490472
www.cardent.se

Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
THX

MVH
Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :))
Nån som vet nån som fixar småbulor i GBG området??

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Skulle det kostat dig 1000.- att fixa bucklan, om de tagit betalt? Det är ju nästan halva självrisken hos trafikföreningen. Vilken tur att man bor i Helsingborg då. Ska åka förbi i veckan.
Min bil har oxå blivit behandlad på detta viset till den obetydliga summan av 200:- men den gången fick han pengarna direkt i fickan, det är lätt värt det fyrdubbla för att få bort en sån där irriterande tioöringsbuckla som förstör en hel kaross sida.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.