|
|
|
|---|---|
bmw e36 finland |
Jag har problem med att få loss mina visare i mätartavla...Hur skall man få loss dem??Jag har försökt dra loss dem men vågar inte dra dem så hårt för de kan gå sönder eller??? |
|
Du det va en bra fråga, för det vill jag också veta, vill byta mätartavlorna, men jag måste fråga dig var det svårt att ta ut hela mätartavlan eller själva mätarhuset.... farah farah |
|
|
Det är inte svårt den sitter med 2st torxskruvar i överkanten på mätarhuset sen måste man bända lite försiktigt tills det lossnar sen sitter 3 kontakter baktill som ska lossas. Det är inte bara kontakter som man drar rakt ut utan det är en hake som ska fällas bak först. Kan va lite knepigt att få lös dom, för det är TRÅNGT!!! för vidare anvisning att plocka isär mätarhuset hänvisar jag dig till: Gör-det-själv och sen under mekartips om hur man monterar kromringar runt mätartavlorna. Det gjorde jag förövrigt igår... Lycka till.... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
jag ska oxå byta tavlor och jag fick köpa ett nytt instrument hus för det var kass på min när jag köpte den så jag provade på dom tavlorna och det är bara att dra dom sitter fast som bara f..n men det är bara och dra det gjorde iallafall jag och det fungerade Sen vet inte jag om det är rätt men som sagt det fungerade BMW ROCKAR FETT |
|
|
jag måste också byta tavlor, skiten har ju börjat släppa och rulla upp sig i kanterna. Jag har aldrig varit med om nåt liknande, inte ens på min 33 år gamla volvo! DÅLIGT BMW!! |
|
| Ere nån som har provat att få ut mätarhuset utan att montera bort ratten (går det om man har den "stora buss ratten")? Man e ju inte så sugen på att bli utskjuten genom takluckan av en exploderande airbag. | |
| plocka bort minuspolen från batteriet så slipper du nog bli uppskjuten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.