AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
797

M5 E60 bilder från Örnsköldsvik!

Tack medlem Zlaatan för GRYMMA bilder:

Länk

Verkar som BMW lärt sig läxan ang. bromsar. Detta är bakbromsarna! :D
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Helt OK bromsar verkar det bli :-OOO

Ska bli kul att se M5E60 växa fram :-)

Tack för tipset och tack till Zlaatan för bilderna!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Inte dum alls.....förstår inte all kritik mot nya 5 serien! riktigt snygg kaross, speciellt i ///M utförandet då!
/K
Jag såg de där bilarna då de passerade Sundsvall... såg väldigt lovande ut :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Såg ni inte trafikmagasinet i går, där visade de nya E60, en liten filmsnutt där den kom körande både fram och bakifrån helt omaskerad. Ser väl ganska bra ut men varför ska man krongla till fram och baklysena på det viset???? Vill den där J***a designern på BMW ha en japan så kan han väl köpa sig en, han behöver väl inte förvandla alla BMW till sånna.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Aldric
Whoa!

//Neo
li
1.959
liste
535i -89
Svårt att låta bli att bli lyrisk...! ;)
E60 gick MYCKET fortare att "vänja sig" vid än E65 som tog mig några månader att smälta. Vänta bara tills Alpina och AC Schnitzer satt tänderna i E60 - då kommer nog de allra flesta att tycka att den är riktigt snygg. :)
gangsta_toth
Liste:

Jag tror att ordet du är ute efter är "Snyggare", inte snygg....

Det är ju lite som att kasta pärlor till svin, men inte riktigt lika illa.
tv
73
tvalkoppen
2002 Touring -73
320d Touring M-sport -10
Att de nya modellerna är udda är ju bara bra, för att skilja sig från mängden alltså. När E36 började bli till åren och E46 kom tyckte jag den gamle såg bättre ut, men nu har jag ändrat uppfattning rejält. Lika var det med nya fronten på E46 men nu tycker jag den är snyggare..... Om ett år när man vant sig är det nog en sån där man torrunkar till :)

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag tycker i alla fall att man ska bevara det som är BMW på en BMW, vilket är 4 runda framlysen med skuren överkant, två njurar till grill, vecket längs sidan, tillbakaa böjen på bakre sidorutan, raka sexor osv.
Med dessa nya lamper som dyker upp på BMW (E65, E60, Z4 och även till viss del E46 facelift) så lämnar man lite av det som kännetecknar BMW (tycker jag!).
Slå en flukt på nya rover/MG med snudd på identiska njurar fram och 4 runda lytor med kapad överkant, Japanerna börjar också köra med 4 runda lyktor, samtidigt som BMW suddar ut sina spår och liknar allt mer de japanska bilarna, de könslösa, intetsägande bilarna. varför köpa en BMW om mazda ser lika dan ut???
Jag låg bakom en grå Renault megan eller något i dag och bredvid stog en Mazda 626, de såg helt könslösa ut, det kunde stått vilket jävla namn som helst bak på dem, Nissan, renault, Mazda, Toyota, fiat, Seat, Hundai..... Jag hoppas det inte är det som BMW designers strävar efter med BMW.
Personligen tror jag att nya 700 hade sålt mycket bättre med mer normala framlysen, ganska säker faktist. Vad som händer med Z4 och nya 500 återstår att se. Det börjar ju alltid med nyhetens behag, men vad händer när den lagt sig??? Ska BMW byta utseende varje år som japanerna???? och bara sälja på nyhetens behag???
E60 ser annars ganska bra ut, bortsett från fram och bak lysena, de bak ser ut att komma från en Peugeot.
Sen vet jag inte om man behöver alla dessa elektroniska system i en bil, anti sladd, anti spinn, anti anti, anti anti anti, dator, tv, navigator, justerbara dämpare i en massa lägen...... Det är ju knappast de som gör bilen rolig att köra, snarare tvärt om. Det tar en vecka att slå på allt innan man åker, man hinner ju tröttna innan man kommer iväg.
Ok ant spinn och sladd kan väl vara bra då dagens människor inte lär sig hantera en bil, de sitter och tittar på film eller spelar dataspel och där det går att köra 350km/h genom en stad utan att köra på någon, eller så smäller de med allt som kommer i vägen men man har ju 10 liv eller oförstörbar bil i datavärlden. Så det är klart dessa kör av vägen när de sätter sig i en riktig bil.

Jag vet inte om jag spårade ur helt nu men jag kände att jag behövde ventilera lite.

/Richard
Kör Z3 M coupe utan anti anti osv. bara diffad bakaxel och skoj.

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Dani
Z3:an har ju heller inte 4 runda lampor fram...ändå kör du den?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Z3an har visst 4 runda framljus fast under ett täckglas. Även Z4 har 4 framljus fast det syns ännu mindre. Jag måste hålla med Richard att Bmw`s design håller på att spåra ur. Jag tycker att E60 ser konstig ut, men får väl vänta tills jag har sett den i verkligheten innan jag uttalar mig mer.
p.s. m5an har inte heller några hjälpmedel.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Perkka
Helt sjukt att jag missat bilarna, bor ju i Övik :(

Gustav: Vet du vars i Övik den där Zlaatan bor?

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jo det är sant att Z3 har 4 rund a lampor under täckglas, även Z4an, men den har en skum jävla blinkers längs hela glaset som är ful som f*n!
E46an ser i vanliga fall bra ut men den faceliftade börjar få lite japan form på täckglaset. Jag skulle säga att det är här det börjar spåra ut.
Formen i sig om man ser till helheten på E60/E65 är väl ganska ok tycker jag, kanske att bakluckan ser lite påklistard ut i efterhand på 700. Men går man in på detaljerna så kommer man till fram och baljusen och här spårar det ut helt och hållet. Tänk E65an med gamla 700s framlysen, den senaste varianten med listen under ljusen som förstärker de runda ringarna/lysena. Fick E65an förresten angeleyes???
Varför vill man förresten att en stillastående bil ska se ut som den rör sig snabbt??? och därför rita in en massa konstiga veck på sidan, som man gjorde på Z4an? Är det inte bättre att bilen får tala för sig själv när väl den rör på sig????

Jag avbryter nu, annar kommer jag fortsätt i all evighet.
Kan det vara så att man blivit så gammal att man tycker att det var bättre förr???

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det behövs inte sägas så mycket om designen. Den har diskuterats om och om igen i spaltkilometer bara här på forumet.
Helt klart är ju dock att den kommer få rätt rejäla bromsar om de inte gjort något fel när de satte såna skivor BAK. Hur ska då frambromsarna se ut? 20" fälgar för att få plats med oken?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej z3mpower!

Kunde inte ha sagt det bättre själv, du besparar mig utlägg som skulle kunna ha blivit mycket längre...
...och på E46 faceliften, varför skulle den få Volvo 850 (+ ev. Passat ca: -93) -inspirerade baklysen, det dödade det fina bakpartiet rejält...
Det är så förbaskat tråkigt, förr, när jag bara tyckte att BMW gjorde bra och snygga bilar "men att bara kaxiga invandrarkillar med skinnjacka med pälskrage" körde dom (förlåt mig, jag menar inget illa mot någon, och jag är INTE någon form av rasist, jag avskyr all form av nedlåtenhet mot andra folkgrupper, det är bara så att det var så jag fördomsfullt tyckte och därför skrev jag så...

Trots detta rosade jag ur:E46:an inför ointresserade klasskamrater, och jag äskar verkligen den formen...

Nåväl, när jag väl fick provåka en E28 för 2 år sedan fattade jag vad det handlade om och förra sommaren blev jag ägare till en E24:a.

Är det inte ironiskt... när man väl börjar fatta vad det handlar om och skaffar sig ett favoritmärke(vid sidan av Ford Mustang -64½-70) så börjar dom "fucka upp" formen och göra fula bilar, med "designknep" som bara känns omotiverade och förfular t.ex lysen, fula veck, barnslig sidoblinker på Z4 osv...

Nä, nu får jag lägga av, tack för mig

/Fredrik
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
By the way...

VARFÖR ska man ha TV i en M3:a?

/Fredrik
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Perkka: Jag bor i Domsjö, vem e duda?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.